Tır şoförlerinin kuyruk çilesi bitmek bilmiyor. Hamzabeyli yolu üzerinde sıra bekleyen Romanya’ya yük taşıdığını belirten Nevzat Çaptuğ, “Cumartesi günü gece 4’ten beri kuyruktayım. 17 kilometreden kuyruğa girdik. Günlerden pazartesi daha kapıya 2 kilometre yolumuz var. Biz kapıyı geçene kadar da 3 gün sürecek. Büyüklerimizden rica ediyoruz. Bir an önce bizleri de düşünüp çözüm bulunsun” dedi.
“YOĞUNLUĞUN YÜZDE 90 SEBEBİ 3 GÜN ÇALIŞMA”
31 saattir kuyrukta bekleyerek Sınır kapısına adım adım ilerlediklerini söyleyen Ali Ekrem Miroğlu, “Bu kuyruğun sebebini sorduğumuzda Bulgaristan tarafından çalışmıyor diyorlar. Bazen Türk tarafı çalışmıyor diyorlar. Aslında bu kuyruğun sebebi malı ihracat edenlerin bunda büyük bir rolü var. Ülkemize pazartesi, Salı, Çarşamba günleri asla yükleme yapılmıyor. Yola araba gönderilmiyor. Perşembe, cuma, cumartesi günleri 3 gün boyunca gönderiliyor arabalar 3 gün boyunca arabaları gümrüklere sürdükleri için bu yoğunluğun yüzde 90 sebebi 3 gün çalışma yüzünden. Pazartesi, Salı, Çarşamba günleri sürekli gümrükler işlerse gümrüklemeler yapıldığında ülkelere tırlar gönderilirse bu kadar yoğun bir kuyruk olmaz. Sadece 3 gün yükleme olduğu zaman gümrükler haliyle yoğun oluyor” dedi.
“YOĞUNLUĞUN SEBEBİ BULGAR TARAFININ ÇALIŞMAMASI”
ihracat için ülkemizden yurtdışına sefer yaptıklarını ifade eden Feyzullah Aslan, “Bu yoğunluğun sebebi Bulgar tarafının çalışmamasından kaynaklanıyor. Bu yoğunluğun çözümlenmesi için ülkemizden Cumhurbaşkanımızdan destek bekliyoruz. Hem ülkemizin menfaatlerini daha çok hızlandırabilmek adına Bulgar ve Romanya tarafındaki sıranın milimize ederek. İhracatın potansiyelini çok daha üst seviyelere taşımanın peşindeyiz. Ama bizim de buradaki durumuz göz önünde yaklaşık 32-33 saattir sıradayız. Göründüğü üzere de bu sırada ihtiyaçlarımızı karşılayacağımız hiçbir alan yok. Park alanlarına girmeden hiçbir ihtiyacımızı karşılayamıyoruz. Karşılayamadığımız gibi ülkemizin menfaatleri için gereken bütün özveriyi gösteriyoruz. Ülkemizin yetkili mercilerinden de gerekli desteği bekleyip Bulgaristan ve Romanya tarafındaki sıra olayını milimize edip ihracat potansiyelini ivedi bir şekilde yükselmesi için bize destek verilmesini istiyoruz” dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
“YOĞUNLUĞUN YÜZDE 90 SEBEBİ 3 GÜN ÇALIŞMA”
31 saattir kuyrukta bekleyerek Sınır kapısına adım adım ilerlediklerini söyleyen Ali Ekrem Miroğlu, “Bu kuyruğun sebebini sorduğumuzda Bulgaristan tarafından çalışmıyor diyorlar. Bazen Türk tarafı çalışmıyor diyorlar. Aslında bu kuyruğun sebebi malı ihracat edenlerin bunda büyük bir rolü var. Ülkemize pazartesi, Salı, Çarşamba günleri asla yükleme yapılmıyor. Yola araba gönderilmiyor. Perşembe, cuma, cumartesi günleri 3 gün boyunca gönderiliyor arabalar 3 gün boyunca arabaları gümrüklere sürdükleri için bu yoğunluğun yüzde 90 sebebi 3 gün çalışma yüzünden. Pazartesi, Salı, Çarşamba günleri sürekli gümrükler işlerse gümrüklemeler yapıldığında ülkelere tırlar gönderilirse bu kadar yoğun bir kuyruk olmaz. Sadece 3 gün yükleme olduğu zaman gümrükler haliyle yoğun oluyor” dedi.
“YOĞUNLUĞUN SEBEBİ BULGAR TARAFININ ÇALIŞMAMASI”
ihracat için ülkemizden yurtdışına sefer yaptıklarını ifade eden Feyzullah Aslan, “Bu yoğunluğun sebebi Bulgar tarafının çalışmamasından kaynaklanıyor. Bu yoğunluğun çözümlenmesi için ülkemizden Cumhurbaşkanımızdan destek bekliyoruz. Hem ülkemizin menfaatlerini daha çok hızlandırabilmek adına Bulgar ve Romanya tarafındaki sıranın milimize ederek. İhracatın potansiyelini çok daha üst seviyelere taşımanın peşindeyiz. Ama bizim de buradaki durumuz göz önünde yaklaşık 32-33 saattir sıradayız. Göründüğü üzere de bu sırada ihtiyaçlarımızı karşılayacağımız hiçbir alan yok. Park alanlarına girmeden hiçbir ihtiyacımızı karşılayamıyoruz. Karşılayamadığımız gibi ülkemizin menfaatleri için gereken bütün özveriyi gösteriyoruz. Ülkemizin yetkili mercilerinden de gerekli desteği bekleyip Bulgaristan ve Romanya tarafındaki sıra olayını milimize edip ihracat potansiyelini ivedi bir şekilde yükselmesi için bize destek verilmesini istiyoruz” dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)