Programı çerçevesinde yayımlanan “Konaklama tesisleri ve tesisler bünyesinde yer alan yeme ve içme ünitelerinde pandemi süresince uygulanacak COVID- 19 ve hijyen uygulamaları değerlendirme kriterlerini” yerine getirdiği için Güvenli Turizm Sertifikası’nı almaya hak kazanan ilk konaklama işletmesi oldu.
Hilly Hotel sahibi Teyfik Tuzcu yaptığı açıklamada “Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İl Hıfzıssıhha Kurulu ’nun bize iletmiş olduğu önlemlerin tamamını, ülkemizde salgın hastalığın ortaya çıktığı ilk günden itibaren, dikkatle takip ederek yerine getirmiş bulunuyoruz. Royal Cert Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri A.Ş. bu konudaki çözüm ortağımız oldu. Hazırlık sürecinde ve denetimlerde özveri ile çalışan otel müdürümüze ve tüm ekibimize çok teşekkür ediyorum.’’ dedi.
Alınan önlemlerden bahseden işletme sahibi, tesisteki tüm departmanların ayrı ayrı Covid-19 Hijyen Protokolü’ne sahip olduğunu ve tüm ortak alanlarda olası yığılmaları önleyen sosyal mesafe düzenlemeleri yaptıklarını söyledi. Tesis içinde oluşturdukları bir ‘’İç Denetim Ekibi’ olduğunu belirten Tuzcu ’’Bu protokole istinaden periyodik izleme formları ve kontrol listeleri, iç denetim ekibimiz tarafından periyodik olarak denetlenip kayıt altına alıyor ve bu kayıtlar belirli periyodlarla doğrulamaya tabi tutuluyor. Böylece kayıt sistematiğini etkin bir şekilde kullanmış oluyoruz’’ dedi.
Açıklamalarına devam eden Teyfik Tuzcu ‘’Aslında her şey tesisimize misafirlerimizin giriş yapmasıyla başlıyor. Misafirlerimizi iki giriş noktamızda yer alan hijyen paspaslarımız ile karşılıyoruz. Sonrasında yine girişlerde bulunan Sağlık Bakanlığı onaylı ürünlerin bulunduğu dezenfeksiyon stantlarımızdan el dezenfektanı, ücretsiz maske ve eldiven temin edebiliyorlar. Misafirlerimiz, temassız kimlik okuyucumuz ve temassız pos cihazlarımız ile Check-in işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.
Bu uygulamalarımız sayesinde teması en aza indirmiş oluyoruz. Böylece hem hijyen hem de misafir memnuniyeti en üst seviyede oluyor. Giriş işlemleri sırasında yine temassız bir şekilde misafirlerimizin ateş ölçümlerini yapıp, 14 gün içinde herhangi bir vakayla karşılaşıp karşılaşmadığı, daha önce nerelere seyahat ettiği gibi bir takım soruların olduğu taahhütname doldurtuyor ve imzalatıyoruz. Çok şükür henüz başımıza gelmedi fakat olası bir yüksek ateş tespit ettiğimizde veya şüpheli olduğuna inandığımız misafirimiz olması durumunda, özel ekipmanlar ile donattığımız ‘İzolasyon Odasına’ yönlendireceğiz. Burada kendilerini sağlık ekipleri gelene kadar misafir edip, yine kendimizin tasarlayıp denetmenimizin de onayladığı ‘Acil Durum Protokolümüzü ve Tahliye Sonrası Temizlik Protokolümüzü’ uygulayacağız.’’ şeklinde konuştu.
Sadece konaklayan misafirlere yönelik önlemlerin olmadığını belirten işletme sahibi ‘’Otelimizde aynı zamanda bir restoranımız da bulunmakta. Mutfağımızda da gerekli Gıda girdi-kabul, işleme ve servis-sunum proses basamaklarına istinaden ‘’Gıda Güvenliği ve Mutfak Temizlik Protokolleri’’ mevcut. Aynı şekilde ‘’İç Denetim Ekibimiz’’ bu uygulamaları denetleyip periyodik olarak kayıt altına alıyor. Böylece hem kendimizi denetliyoruz hem de bu denetleme faaliyetine istinaden gerekli hallerde uygun aksiyonları alabiliyoruz. Örnek verecek olursak, “karekodlu menü” uygulaması ile tüm restoran menülerini kaldırdık. Artık misafirlerimiz, akıllı telefonlar aracılığı ile karekod okutarak menülerimize rahatça ulaşabiliyor ve sipariş verebiliyorlar.’’ dedi.
Hilly Hotel sahibi Teyfik Tuzcu yaptığı açıklamada “Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İl Hıfzıssıhha Kurulu ’nun bize iletmiş olduğu önlemlerin tamamını, ülkemizde salgın hastalığın ortaya çıktığı ilk günden itibaren, dikkatle takip ederek yerine getirmiş bulunuyoruz. Royal Cert Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri A.Ş. bu konudaki çözüm ortağımız oldu. Hazırlık sürecinde ve denetimlerde özveri ile çalışan otel müdürümüze ve tüm ekibimize çok teşekkür ediyorum.’’ dedi.
Alınan önlemlerden bahseden işletme sahibi, tesisteki tüm departmanların ayrı ayrı Covid-19 Hijyen Protokolü’ne sahip olduğunu ve tüm ortak alanlarda olası yığılmaları önleyen sosyal mesafe düzenlemeleri yaptıklarını söyledi. Tesis içinde oluşturdukları bir ‘’İç Denetim Ekibi’ olduğunu belirten Tuzcu ’’Bu protokole istinaden periyodik izleme formları ve kontrol listeleri, iç denetim ekibimiz tarafından periyodik olarak denetlenip kayıt altına alıyor ve bu kayıtlar belirli periyodlarla doğrulamaya tabi tutuluyor. Böylece kayıt sistematiğini etkin bir şekilde kullanmış oluyoruz’’ dedi.
Açıklamalarına devam eden Teyfik Tuzcu ‘’Aslında her şey tesisimize misafirlerimizin giriş yapmasıyla başlıyor. Misafirlerimizi iki giriş noktamızda yer alan hijyen paspaslarımız ile karşılıyoruz. Sonrasında yine girişlerde bulunan Sağlık Bakanlığı onaylı ürünlerin bulunduğu dezenfeksiyon stantlarımızdan el dezenfektanı, ücretsiz maske ve eldiven temin edebiliyorlar. Misafirlerimiz, temassız kimlik okuyucumuz ve temassız pos cihazlarımız ile Check-in işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.
Bu uygulamalarımız sayesinde teması en aza indirmiş oluyoruz. Böylece hem hijyen hem de misafir memnuniyeti en üst seviyede oluyor. Giriş işlemleri sırasında yine temassız bir şekilde misafirlerimizin ateş ölçümlerini yapıp, 14 gün içinde herhangi bir vakayla karşılaşıp karşılaşmadığı, daha önce nerelere seyahat ettiği gibi bir takım soruların olduğu taahhütname doldurtuyor ve imzalatıyoruz. Çok şükür henüz başımıza gelmedi fakat olası bir yüksek ateş tespit ettiğimizde veya şüpheli olduğuna inandığımız misafirimiz olması durumunda, özel ekipmanlar ile donattığımız ‘İzolasyon Odasına’ yönlendireceğiz. Burada kendilerini sağlık ekipleri gelene kadar misafir edip, yine kendimizin tasarlayıp denetmenimizin de onayladığı ‘Acil Durum Protokolümüzü ve Tahliye Sonrası Temizlik Protokolümüzü’ uygulayacağız.’’ şeklinde konuştu.
Sadece konaklayan misafirlere yönelik önlemlerin olmadığını belirten işletme sahibi ‘’Otelimizde aynı zamanda bir restoranımız da bulunmakta. Mutfağımızda da gerekli Gıda girdi-kabul, işleme ve servis-sunum proses basamaklarına istinaden ‘’Gıda Güvenliği ve Mutfak Temizlik Protokolleri’’ mevcut. Aynı şekilde ‘’İç Denetim Ekibimiz’’ bu uygulamaları denetleyip periyodik olarak kayıt altına alıyor. Böylece hem kendimizi denetliyoruz hem de bu denetleme faaliyetine istinaden gerekli hallerde uygun aksiyonları alabiliyoruz. Örnek verecek olursak, “karekodlu menü” uygulaması ile tüm restoran menülerini kaldırdık. Artık misafirlerimiz, akıllı telefonlar aracılığı ile karekod okutarak menülerimize rahatça ulaşabiliyor ve sipariş verebiliyorlar.’’ dedi.