Vatandaşların nasıl temin edeceğini, hangi prosedürlerin uygulandığı hakkında bilgiler verdi. Eczacı Odası Başkanı Güler, “Grip aşısı, aile hekiminin yazdığı reçete ile veriliyor. Eğer ki bir yakını grip aşısını alıyor ise mutlaka ilacı alanın isim, soyisim ve T.C. Kimlik numarası not edilerek reçeteye işleniyor. Böylece grip aşısının kim tarafından alındığı kayıt altına alınmış oluyor.” Dedi.
Edirne Eczacılar Odası Başkanı Fahri Uygar Güler, Yurt dışından ithal edilerek Türkiye gelen grip aşısını temin etmek isteyen vatandaşlara uygulanan prosedür hakkında bilgiler verdi. Güler, aşıyı temin eden vatandaşların isimlerinin siteme kayıt edildiğini dile getirdi. Edirne Eczacılar Odası Başkanı Fahri Uygar Güler, “Grip aşısı, aile hekiminin yazdığı reçete ile veriliyor. Ancak bu reçete eczanelerin kayıtlarına işleniyor. Eczanenin kayıtlarına işlenirken hastanın kendisi alıyor ise kendi T.C. kimlik numarası yazılıyor. Eğer ki bir yakını grip aşısını alıyor ise mutlaka ilacı alanın isim, soyisim ve T.C. Kimlik numarası not edilerek reçeteye işleniyor. Sistemde bu reçete kayıtlı kalıyor. Böylece grip aşısının kim tarafından alındığı kayıt altına alınmış oluyor.” İfadelerini kullandı.
“BÜYÜK ŞEHİRLERE GÖRE EDİRNE’NİN ARTISI FAZLA”
Eczacılar Odası Başkanı Güler, İmkanı olan vatandaşların grip aşısını kendilerinin temin etmesi gerektiğini belirtti. Güler, “Esas olan sistemin kabul ettiği herkesin kendi ilacını kendisinin almasıdır. Ama doğrusu hepimiz biliyoruz ki her hastanın ilacını alacak durumu yok. Burada gerek reçete düzenlenirken gerekse ilacın temini ile ilgili eczanelerle iletişim kurulmasında fayda var. Özellikle aile hekimlerinin kayıtlı hastaları var. Aile hekimleri zaten şüphelendikleri bir durum olursa bunu yazmazlar. Büyük şehirlere göre Edirne’nin artısı fazla çünkü vatandaşlar her zaman gittiği eczaneden ilaçlarını temin ediyor.” Şeklinde konuştu.
“VATANDAŞLAR E-NABIZ ÜZERİNEDEN AŞIYI TAKİP ETMEKTEN VAZGEÇMESİNLER”
Edirne Eczacılar Odası Başkanı Güler , E-Nabız sistemi üzerinden grip aşısı çıkmayan vatandaşların sistemi takip etmesi gerektiğini söyledi. Güler, “Grip aşısı ile ilgili şunu da ifade edelim çoğu kişiye sistemde öncelikli yüksek risk grubunda olmadığı için henüz aşı çıkmıyor. Burada vatandaşlar bu aşıyı takip etmekten vazgeçmesinler. Aşı Türkiye’ye parti parti geliyor. Kasım Ayı’nın sonuna kadar grip aşısı gelmeye devam edecek. Aşı geldikten sonra sistemde herkese aşı çıkabilir. Vatandaşlar bir kere sistemde çıkmadığını görüp bakmamazlık yapmasınlar. Bunun takip edilmesi önemli.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
Edirne Eczacılar Odası Başkanı Fahri Uygar Güler, Yurt dışından ithal edilerek Türkiye gelen grip aşısını temin etmek isteyen vatandaşlara uygulanan prosedür hakkında bilgiler verdi. Güler, aşıyı temin eden vatandaşların isimlerinin siteme kayıt edildiğini dile getirdi. Edirne Eczacılar Odası Başkanı Fahri Uygar Güler, “Grip aşısı, aile hekiminin yazdığı reçete ile veriliyor. Ancak bu reçete eczanelerin kayıtlarına işleniyor. Eczanenin kayıtlarına işlenirken hastanın kendisi alıyor ise kendi T.C. kimlik numarası yazılıyor. Eğer ki bir yakını grip aşısını alıyor ise mutlaka ilacı alanın isim, soyisim ve T.C. Kimlik numarası not edilerek reçeteye işleniyor. Sistemde bu reçete kayıtlı kalıyor. Böylece grip aşısının kim tarafından alındığı kayıt altına alınmış oluyor.” İfadelerini kullandı.
“BÜYÜK ŞEHİRLERE GÖRE EDİRNE’NİN ARTISI FAZLA”
Eczacılar Odası Başkanı Güler, İmkanı olan vatandaşların grip aşısını kendilerinin temin etmesi gerektiğini belirtti. Güler, “Esas olan sistemin kabul ettiği herkesin kendi ilacını kendisinin almasıdır. Ama doğrusu hepimiz biliyoruz ki her hastanın ilacını alacak durumu yok. Burada gerek reçete düzenlenirken gerekse ilacın temini ile ilgili eczanelerle iletişim kurulmasında fayda var. Özellikle aile hekimlerinin kayıtlı hastaları var. Aile hekimleri zaten şüphelendikleri bir durum olursa bunu yazmazlar. Büyük şehirlere göre Edirne’nin artısı fazla çünkü vatandaşlar her zaman gittiği eczaneden ilaçlarını temin ediyor.” Şeklinde konuştu.
“VATANDAŞLAR E-NABIZ ÜZERİNEDEN AŞIYI TAKİP ETMEKTEN VAZGEÇMESİNLER”
Edirne Eczacılar Odası Başkanı Güler , E-Nabız sistemi üzerinden grip aşısı çıkmayan vatandaşların sistemi takip etmesi gerektiğini söyledi. Güler, “Grip aşısı ile ilgili şunu da ifade edelim çoğu kişiye sistemde öncelikli yüksek risk grubunda olmadığı için henüz aşı çıkmıyor. Burada vatandaşlar bu aşıyı takip etmekten vazgeçmesinler. Aşı Türkiye’ye parti parti geliyor. Kasım Ayı’nın sonuna kadar grip aşısı gelmeye devam edecek. Aşı geldikten sonra sistemde herkese aşı çıkabilir. Vatandaşlar bir kere sistemde çıkmadığını görüp bakmamazlık yapmasınlar. Bunun takip edilmesi önemli.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





