İl Tarım ve Orman Müdürü Atilla Bayazıt yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi;
“Ülkemizde her yıl 18,8 milyon ton hacminde gıda kaybı ve israfı gerçekleştiği tahmin edilmektedir. Türkiye’de bir hanenin ortalama gıda israfı yıllık 352 TL tutarında olduğu düşünülmektedir.
Bizim gözümüze güzel gelen şekil, renk ve boyutların dışındaki taze gıdalar, satışa çıkarılmadan önce ayıklanarak ziyan edilmektedir.
Tavsiye Edilen Tüketim Tarihi (TETT) yaklaşan ya da geçmiş gıdalar genellikle satıcılar ve tüketiciler tarafından ziyan edilmektedir. Oysa ki Son Tüketim Tarihi’nden (STT) farklı olarak, (TETT) ürünlerin belirli bir tarihten sonra da sağlıklı bir şekilde tüketilebileceğine, sadece renk, form, pişme süresi gibi özelliklerinin değişeceğine işaret etmektedir.
Artan gıdalar, yenilebilir durumda olmalarına rağmen, genellikle değerlendirilmemekte ve mutfaklardan ya da gıda hizmeti sağlayan yerlerde çöpe atılmaktadır.
Çok küçük ve basit adımlarla gıda kaybına ve israfına son verilebilir. Bilinçli alışveriş, akıllı depolama ve sorumlu tüketim ile doğamıza, ülkemize ve geleceğimize karşı sorumluluğumuzu yerine getirebiliriz.” (Haber Merkezi)
“Ülkemizde her yıl 18,8 milyon ton hacminde gıda kaybı ve israfı gerçekleştiği tahmin edilmektedir. Türkiye’de bir hanenin ortalama gıda israfı yıllık 352 TL tutarında olduğu düşünülmektedir.
Bizim gözümüze güzel gelen şekil, renk ve boyutların dışındaki taze gıdalar, satışa çıkarılmadan önce ayıklanarak ziyan edilmektedir.
Tavsiye Edilen Tüketim Tarihi (TETT) yaklaşan ya da geçmiş gıdalar genellikle satıcılar ve tüketiciler tarafından ziyan edilmektedir. Oysa ki Son Tüketim Tarihi’nden (STT) farklı olarak, (TETT) ürünlerin belirli bir tarihten sonra da sağlıklı bir şekilde tüketilebileceğine, sadece renk, form, pişme süresi gibi özelliklerinin değişeceğine işaret etmektedir.
Artan gıdalar, yenilebilir durumda olmalarına rağmen, genellikle değerlendirilmemekte ve mutfaklardan ya da gıda hizmeti sağlayan yerlerde çöpe atılmaktadır.
Çok küçük ve basit adımlarla gıda kaybına ve israfına son verilebilir. Bilinçli alışveriş, akıllı depolama ve sorumlu tüketim ile doğamıza, ülkemize ve geleceğimize karşı sorumluluğumuzu yerine getirebiliriz.” (Haber Merkezi)





