Gaytacıoğlu, uzaktan eğitime maddi olanaksızlıklardan dolayı ulaşamayan dezavantajlı bölgelerdeki çocuklar olduğunu kaydederek, “Bu sorunları çözmek için teknik altyapı, ücretsiz tablet dağıtımı gibi zorunlu çalışmalar gerçekleştirilecek mi, bu yönde bir çalışmanız var mı?
İmam Hatip Açmakla Eğitimim Sorunları Çözülmez
Yeterince ihtiyaç ve talep olmamasına rağmen neden hâlâ öğrencileri imam hatiplere yönlendirme gayreti içindesiniz? Örneğin Edirne'de bir tanesi kız, üç tane imam hatip lisesinin olmasını nasıl açıklıyorsunuz?
“GAZİ İLKOKULU YERİNDE KALSIN”
Doç. Dr. Gaytancıoğlu konuşmasında Edirne Gazi İlkokulunun durumuna değinerek başladı. “Deprem gerçeği, okulların güçlendirilmesini açıkça göstermiştir. Yatırım bütçesini artırmışsınız, iyi, güzel ama yine de yetersiz. Yetersiz ki "Depremde zarar görebilir." diye yıkım kararı alınan Edirne'deki Gazi İlkokulunu onun için güçlendirmekten vazgeçtiniz. Neden yıkıp Gazi İlkokulunu bulunduğu yere yeniden yapmıyorsunuz ya da yerinde güçlendirmiyorsunuz da ‘Başka bir yere taşıyacağız, ismini vereceğiz.’ diyorsunuz. Burada bir rant var” dedi.
EDİRNE ÖĞRETMENEVİ NE OLDU?
Öğretmenlerin ister görevde olsun ister emekli olsun en çok dinlendikleri, anılarını, mesleki sohbetlerini yaptıkları ve gittikleri yerde konakladıkları ortamlar olan öğretmen evlerinin yapımına neden ağırlık vermiyorsunuz? Örneğin Edirne Öğretmenevini "Depreme dayanaksız, yenisini yapacağız." diyerek yıktınız, neredeyse beş yıl oldu, hâlen bir öğretmenevimiz yok Sayın Bakan.
Servis Esnafının Çay İçecek Keyfi Yok
Öğrencilerimizi okullara taşıyan okul servisi esnaflarımız da çok mağdurlar. Onlara bir destek düşünülüyor mu? Şimdi "Ne ilgisi var diyeceksiniz?" ama onlar da bir yerde eğitimin bir parçası. Ayrıca okul servisi aracı yaş sınırının yükseltilmesi talebi çok fazla, servis araçlarının 19'a yükseltilmesi talep ediliyor.
“DANIŞTAY KARARINA RAĞMEN ANDIMIZ OKUNMUYOR”
Ayrıca çok önemli bir konu; Danıştay kararı gereği "Andımız tekrar okunabilir." dendi. Neden andımızı yeniden okullarda okutmuyorsunuz? "Türküm, doğruyum, çalışkanım, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak" neden söylenmesin istiyorsunuz? Neden ülke sevgisinin en önde gelen bir sevgi olduğunu çocuklarımız söylemesin? Bunu merak ediyorum.
“ÖĞRETMEN ATAMALARINI YAPIN”
Atanamayan 700 bin öğretmen var, kaldı ki Sayıştay raporları 138 bin öğretmen açığı olduğunu söylüyor, emekliliği çok yaklaşmış 60 bin öğretmenimiz var ki hepsi 3600'ü bekliyor, emekli olmuyor. 3600 ek göstergeyi bekliyorlar, seçimlerde her yerde 3600 için vaatlerde bulundunuz, bu seçimlerde bunun vaadini verdiniz, tüm seçimlerde verdiniz. Bu öğretmenler emekli olsa herhâlde atanamayanlarla birlikte 200-250 bin öğretmen açığı ortaya çıkar. Bu kadar üniversite mezunu işsiz varken bunlara bir atama düşünüyor musunuz? Öyle 20 bin öğretmen atamasıyla bu işler olmuyor. Demek ki öğretmen açığı istenirse kapanabilir, bu bir tercihtir. Bu tercihi kullanmak için bir çabanız var mıdır?” (Haber merkezi)
İmam Hatip Açmakla Eğitimim Sorunları Çözülmez
Yeterince ihtiyaç ve talep olmamasına rağmen neden hâlâ öğrencileri imam hatiplere yönlendirme gayreti içindesiniz? Örneğin Edirne'de bir tanesi kız, üç tane imam hatip lisesinin olmasını nasıl açıklıyorsunuz?
“GAZİ İLKOKULU YERİNDE KALSIN”
Doç. Dr. Gaytancıoğlu konuşmasında Edirne Gazi İlkokulunun durumuna değinerek başladı. “Deprem gerçeği, okulların güçlendirilmesini açıkça göstermiştir. Yatırım bütçesini artırmışsınız, iyi, güzel ama yine de yetersiz. Yetersiz ki "Depremde zarar görebilir." diye yıkım kararı alınan Edirne'deki Gazi İlkokulunu onun için güçlendirmekten vazgeçtiniz. Neden yıkıp Gazi İlkokulunu bulunduğu yere yeniden yapmıyorsunuz ya da yerinde güçlendirmiyorsunuz da ‘Başka bir yere taşıyacağız, ismini vereceğiz.’ diyorsunuz. Burada bir rant var” dedi.
EDİRNE ÖĞRETMENEVİ NE OLDU?
Öğretmenlerin ister görevde olsun ister emekli olsun en çok dinlendikleri, anılarını, mesleki sohbetlerini yaptıkları ve gittikleri yerde konakladıkları ortamlar olan öğretmen evlerinin yapımına neden ağırlık vermiyorsunuz? Örneğin Edirne Öğretmenevini "Depreme dayanaksız, yenisini yapacağız." diyerek yıktınız, neredeyse beş yıl oldu, hâlen bir öğretmenevimiz yok Sayın Bakan.
Servis Esnafının Çay İçecek Keyfi Yok
Öğrencilerimizi okullara taşıyan okul servisi esnaflarımız da çok mağdurlar. Onlara bir destek düşünülüyor mu? Şimdi "Ne ilgisi var diyeceksiniz?" ama onlar da bir yerde eğitimin bir parçası. Ayrıca okul servisi aracı yaş sınırının yükseltilmesi talebi çok fazla, servis araçlarının 19'a yükseltilmesi talep ediliyor.
“DANIŞTAY KARARINA RAĞMEN ANDIMIZ OKUNMUYOR”
Ayrıca çok önemli bir konu; Danıştay kararı gereği "Andımız tekrar okunabilir." dendi. Neden andımızı yeniden okullarda okutmuyorsunuz? "Türküm, doğruyum, çalışkanım, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak" neden söylenmesin istiyorsunuz? Neden ülke sevgisinin en önde gelen bir sevgi olduğunu çocuklarımız söylemesin? Bunu merak ediyorum.
“ÖĞRETMEN ATAMALARINI YAPIN”
Atanamayan 700 bin öğretmen var, kaldı ki Sayıştay raporları 138 bin öğretmen açığı olduğunu söylüyor, emekliliği çok yaklaşmış 60 bin öğretmenimiz var ki hepsi 3600'ü bekliyor, emekli olmuyor. 3600 ek göstergeyi bekliyorlar, seçimlerde her yerde 3600 için vaatlerde bulundunuz, bu seçimlerde bunun vaadini verdiniz, tüm seçimlerde verdiniz. Bu öğretmenler emekli olsa herhâlde atanamayanlarla birlikte 200-250 bin öğretmen açığı ortaya çıkar. Bu kadar üniversite mezunu işsiz varken bunlara bir atama düşünüyor musunuz? Öyle 20 bin öğretmen atamasıyla bu işler olmuyor. Demek ki öğretmen açığı istenirse kapanabilir, bu bir tercihtir. Bu tercihi kullanmak için bir çabanız var mıdır?” (Haber merkezi)





