Gaytancıoğlu mecliste yaptığı konuşmada “Peki, başka ne var bu torbanın içerisinde? Borç yapılandırması. Borç yapılandırması kime yok? En sorunlu kesime borç yapılandırması yok; çiftçiye borç yapılandırması yok. Bakın, bu kitap ne? Bunu konuşuyoruz. Baktınız mı kaç sayfa? Ben baktım, 298 sayfa. 298 sayfa içinde çiftçi affı yok, çiftçinin borç yapılandırması yok. Hani, köylü milletin efendisiydi, niye düşünmüyorsunuz? Neden çiftçinin bu hâle geldiğini, getirildiğini, sizin sayenizde getirildiğini düşünmüyorsunuz, anlamıyorsunuz? Günde 20 tane telefon alıyorsak inanın 15 tanesi "Tarım kredi borçları yapılandırılacak mı? Ziraat Bankası borçları yapılandırılacak mı?" şeklinde.
Gübreye Bir Ayda Tam 3 Kere Zam Geldi
Hangi aydayız? Buğday ekim ayındayız şimdi; herkes tarlalarını sürüyor, gübre atıyor, tohum atıyor. Gübreye bir ayda tam 3 kere zam geldi. Hani dolarla işiniz yoktu? Kardeşim, gübre dolarla geliyor; bunu biliyor musunuz? Onun için, her şeye zam geldi.
Çiftçinin borcunu düşünmüyorsunuz, biz düşünüyoruz çünkü siz aldığınızda 1 milyar lira olan çiftçi borcu tam 160 milyar liraya çıktı; bir bu kadar da aracılarda, tefecilerde olduğu söyleniyor. Şimdi yapılandırmayacaksınız da ne zaman yapılandıracaksınız? Bakıyor musunuz hiç internete? Birçok ülke gıda stokluyor. Buğday fiyatları tam 40 dolar arttı, makarnalık buğday fiyatları 50 dolar arttı, ayçiçeği fiyatları 100 dolar arttı; bunları takip ediyor musunuz? Bunların hepsi dolarla geliyor arkadaşlar.
Desteklemeler Neden Artırılmadı?
Siz, destekleme yapmanız gerekirken bu yıl hiç baktınız mı bütçeye? Bir şeyi artırmayı unuttunuz: Çiftçinin desteğini hiç artırmamışsınız. Ya, bu dönemde tam tersine Türkiye'nin en şanslı olduğu sektör, tarım sektörü. Tarım sektörünün payını biraz artırmanız gerekmez mi? Faize bu kadar çok para verirseniz, bütçe açığı bu kadar çok olursa tabii ki çiftçiye para gelmez, esnafa para gelmez. (Haber Merkezi)
Gübreye Bir Ayda Tam 3 Kere Zam Geldi
Hangi aydayız? Buğday ekim ayındayız şimdi; herkes tarlalarını sürüyor, gübre atıyor, tohum atıyor. Gübreye bir ayda tam 3 kere zam geldi. Hani dolarla işiniz yoktu? Kardeşim, gübre dolarla geliyor; bunu biliyor musunuz? Onun için, her şeye zam geldi.
Çiftçinin borcunu düşünmüyorsunuz, biz düşünüyoruz çünkü siz aldığınızda 1 milyar lira olan çiftçi borcu tam 160 milyar liraya çıktı; bir bu kadar da aracılarda, tefecilerde olduğu söyleniyor. Şimdi yapılandırmayacaksınız da ne zaman yapılandıracaksınız? Bakıyor musunuz hiç internete? Birçok ülke gıda stokluyor. Buğday fiyatları tam 40 dolar arttı, makarnalık buğday fiyatları 50 dolar arttı, ayçiçeği fiyatları 100 dolar arttı; bunları takip ediyor musunuz? Bunların hepsi dolarla geliyor arkadaşlar.
Desteklemeler Neden Artırılmadı?
Siz, destekleme yapmanız gerekirken bu yıl hiç baktınız mı bütçeye? Bir şeyi artırmayı unuttunuz: Çiftçinin desteğini hiç artırmamışsınız. Ya, bu dönemde tam tersine Türkiye'nin en şanslı olduğu sektör, tarım sektörü. Tarım sektörünün payını biraz artırmanız gerekmez mi? Faize bu kadar çok para verirseniz, bütçe açığı bu kadar çok olursa tabii ki çiftçiye para gelmez, esnafa para gelmez. (Haber Merkezi)





