Fakat o bir kaç dakikalık zaman zarfında bile o araç yerine ihtiyacı olan birisi mağdur olabiliyor” dedi. Engelliler için ayrılan araç park alanlarına sıradan araçların bekleme yapması dahi mağdur edebiliyor. Trafik ekiplerin sıkı çalışmaları cezalarla caydırıcı olsa da bazı sürücülerin kısa süreli park etmelerini engel olunamıyor. Engelliler araç parkları konusunda sürücülerden duyarlılık bekliyor.
Haber: Hatice ÖZSOY
Vatandaşı bu konuda duyarlı olmaya davet eden Ertenciler, daha öncesinde dernek adına logolar yaptırıp araçların üzerine yapıştırdıklarını ve bu logolarda ‘Farkındayım, Park Etmiyorum’ şeklinde ibarenin yer aldığını belirtti.
Bu logoların geliştirilip gerekirse değiştirilerek yollarda yaya geçitlerine yazılan ‘Önce Yaya’ şeklindeki ibarelerden engelli araç park yerlerine de yazılmasını istediklerini belirten Ertenciler,
“Engelli araç park yerlerine park eden birçok insan var. Bu konuda duyarlılığın artması gerekiyor. İnsanlar genelde bir kaç dakikalık işim var. Hemen döneceğim gibi söylemlerde bulunarak araçlarını engeli araç park yerlerine çekiyorlar. Burada şu zihniyeti birbirinden ayırıyoruz. Her engelli arkadaşımızın engeli farklı, engelli arkadaşlarımız kendi aralarında birbirlerine oldukça destek oluyor. Hatta bazen bazı engelli arkadaşlarımız ben buraya park etmeyeyim, belki daha fazla ihtiyacı olan birileri gelir engel olmayayım ona diye düşünüyor. Fakat bunu engelliler kendi aralarında değil, engeli olmayan kişilerin düşünmesi gerekiyor” diye konuştu.
“YENİ YETİŞEN NESİL DAHA DUYARLI”
Engellilere gereken saygı ve duyarlılık daha çok gençlerden geldiğini belirten Ertenciler, “Bu konuda yeni yetişen nesil daha duyarlı, özellikle üniversite okuyan gençlerimiz konu hakkında en duyarlı olan kişiler olabiliyor. İyi bir nesil yetişiyor, fakat hali hazırda olan vatandaşların duyarlılığını arttırmak zor. Bununla ilgili seminerler, konferanslar arttırılmalı ki o konferanslara da zaten duyarlı olan vatandaşlar katılıyor. Mutlaka gelişme görüyoruz, her gün birçok insan kazanıyoruz belki. Yüzde yüz iyileşme beklemek doğru olmaz. Fakat en azından bu tarz engelli araç yerlerine p0ark etme, rampaların önlerine park etme gibi önemli konularda hassasiyetin artması bizim için oldukça önemli. Yönetmelikte para cezaları var konuyla ilgili, belki daha caydırıcı cezai yaptırım uygulanırsa azalma görürüz. Fakat en önemlisi insanın kendi vicdanı, bu durumda devreye insanın vicdanı giriyor. Biz bir çalışma yapmıştık. Bu çalışmada küçük logolar yaptırıp araçlara yapıştırdık. Bu logolarda ‘Farkındayım, Park Etmiyorum’ yazıyordu. Bunun gibi logoların belediye veya valilik tarafından yaptırılıp, sadece küçük logolar değil engelli araç park yerlerine daha büyük afiş şeklinde yaptırılıp asılabilir. Yollarda yaya geçitlerine yazılan ‘Önce Yaya’ şeklindeki ibarelerden engelli araç park yerlerine de yazılmasının duyarlılığını arttıracağını düşünüyorum” dedi.
Haber: Hatice ÖZSOY
Vatandaşı bu konuda duyarlı olmaya davet eden Ertenciler, daha öncesinde dernek adına logolar yaptırıp araçların üzerine yapıştırdıklarını ve bu logolarda ‘Farkındayım, Park Etmiyorum’ şeklinde ibarenin yer aldığını belirtti.
Bu logoların geliştirilip gerekirse değiştirilerek yollarda yaya geçitlerine yazılan ‘Önce Yaya’ şeklindeki ibarelerden engelli araç park yerlerine de yazılmasını istediklerini belirten Ertenciler,
“Engelli araç park yerlerine park eden birçok insan var. Bu konuda duyarlılığın artması gerekiyor. İnsanlar genelde bir kaç dakikalık işim var. Hemen döneceğim gibi söylemlerde bulunarak araçlarını engeli araç park yerlerine çekiyorlar. Burada şu zihniyeti birbirinden ayırıyoruz. Her engelli arkadaşımızın engeli farklı, engelli arkadaşlarımız kendi aralarında birbirlerine oldukça destek oluyor. Hatta bazen bazı engelli arkadaşlarımız ben buraya park etmeyeyim, belki daha fazla ihtiyacı olan birileri gelir engel olmayayım ona diye düşünüyor. Fakat bunu engelliler kendi aralarında değil, engeli olmayan kişilerin düşünmesi gerekiyor” diye konuştu.
“YENİ YETİŞEN NESİL DAHA DUYARLI”
Engellilere gereken saygı ve duyarlılık daha çok gençlerden geldiğini belirten Ertenciler, “Bu konuda yeni yetişen nesil daha duyarlı, özellikle üniversite okuyan gençlerimiz konu hakkında en duyarlı olan kişiler olabiliyor. İyi bir nesil yetişiyor, fakat hali hazırda olan vatandaşların duyarlılığını arttırmak zor. Bununla ilgili seminerler, konferanslar arttırılmalı ki o konferanslara da zaten duyarlı olan vatandaşlar katılıyor. Mutlaka gelişme görüyoruz, her gün birçok insan kazanıyoruz belki. Yüzde yüz iyileşme beklemek doğru olmaz. Fakat en azından bu tarz engelli araç yerlerine p0ark etme, rampaların önlerine park etme gibi önemli konularda hassasiyetin artması bizim için oldukça önemli. Yönetmelikte para cezaları var konuyla ilgili, belki daha caydırıcı cezai yaptırım uygulanırsa azalma görürüz. Fakat en önemlisi insanın kendi vicdanı, bu durumda devreye insanın vicdanı giriyor. Biz bir çalışma yapmıştık. Bu çalışmada küçük logolar yaptırıp araçlara yapıştırdık. Bu logolarda ‘Farkındayım, Park Etmiyorum’ yazıyordu. Bunun gibi logoların belediye veya valilik tarafından yaptırılıp, sadece küçük logolar değil engelli araç park yerlerine daha büyük afiş şeklinde yaptırılıp asılabilir. Yollarda yaya geçitlerine yazılan ‘Önce Yaya’ şeklindeki ibarelerden engelli araç park yerlerine de yazılmasının duyarlılığını arttıracağını düşünüyorum” dedi.





