DİSK Edirne şube üyeleri saraçlar caddesine de basın açıklaması için bir araya geldiler, basın açıklamasını DİSK Emekli Sen Edirne Şubesi Başkanı Sait Dayıoğlu okudu.
Emeklilerin taleplerine kulak tıkandığını ifade eden Dayıoğlu, “Emeklilerin en temel insan haklarından birisi olan sendikal örgütlenme hakkını engellemek için her yolu deneyen iktidar yine bizlerin insani taleplerini, en düşük emekli ücretlerinin asgari ücret seviyesine yükselmesine emekli ücretleri arasındaki dengesizliğin giderilmesi için intibak yasasının hayata geçirilmesine sağlıkta katkı payının kaldırılmasına ve sendikal mücadelemizin temellerini oluşturan bütün diğer taleplerimize kulaklarını tıkamayı sürdürüyor. Taleplerimiz karşında üç maymunu oynayan iktidar bugünde emeklilere ‘bayram ikramiyesi’ adı altında yapılan üç kuruşluk ödemlere göz dikiyor. İktidar 13,5 milyon emekliye topyekün saldırmaya emeklileri özelleştirmeye, bizleri açlığa ve yoksulluğa terk etmeye devam ediyor” Sözlerine eyer verdi.
Dayıoğlu, Emeklilere yapılan her ödemeye sadaka olarak gören anlayışın ‘bayram ikramiyesi’ adı altında yapılan ödemeyi kınadıklarını ifade etti.
İktidarın uzun yıllardır ortaya koyduğu ekonomik politikalar nedeniyle biz emekliler zaten bayramları bayram tadında geçiremiyorken, salgın koşulları nedeniyle çok daha zor koşullar altında gireceğiz.” Diye konuştu.
‘İKRAMİYENİN EMEKLİ İKRAMİYESİ ADI ALTINDA DEĞİŞTİRİLMESİ TALEP EDİYORUZ’
Dayıoğlu, Emeklilere verilen bayram ikramiyesinin emekli ikramiyesi olmasını istediklerini söyledi. İkramiyenin asgari ücretin altına düşmeyecek şekilde verilmesi gerektiğini belirten Dayıoğlu, “Bu ikramiyenin bayram ikramiyesi değil emekli ikramiyesi adı altında değiştirilmesi ve asgari ücretin altına düşmeyecek şekilde yılda dört ikramiye olarak güncellenmesini talep ediyoruz.” Şeklinde konuştu.
‘TALEPLERİMİZİ DİLLENDİRMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ’
Emeklilere verilen ikramiyeyi kabul etmediklerini ifade eden Dayıoğlu, “Bizler hem asgari ücret hem de enflasyon karşısında eriyen emekli bayram ikramiyelerinin belli oranda sabitlenip enflasyondan etkilenmeden bin lira olarak ödenmesini kabul etmediğimizi bildiriyorduk. Emeklilerin bayram ikramiyesine enflasyon oranında artış yapılacak. Bizlere müjde olan bu sadakayı DİSK-Emekli Sen olarak kabul etmeyecek özellikle geçen bayramda yaşadığımız olumsuzlukları da göz önünde bulundurarak bundan sonraki bayramları bayram tadında geçirebilmek için taleplerimizi dillendirmeyi sürdüreceğiz.” Diye konuştu.
Dayıoğlu, “Onur kırıcı uygulamalara ve hal ihlallerine karşı emekliler yaşamın ekonomik, toplumsal, kültürel her alanda söz söylemeye, mücadele etmeye edecek. Bayramların bayram tadında kutlanacağı günler gelecek dayatma değil toplu sözleşme sadaka değil alın teri.” İfadelerine yer veri.(Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Emeklilerin taleplerine kulak tıkandığını ifade eden Dayıoğlu, “Emeklilerin en temel insan haklarından birisi olan sendikal örgütlenme hakkını engellemek için her yolu deneyen iktidar yine bizlerin insani taleplerini, en düşük emekli ücretlerinin asgari ücret seviyesine yükselmesine emekli ücretleri arasındaki dengesizliğin giderilmesi için intibak yasasının hayata geçirilmesine sağlıkta katkı payının kaldırılmasına ve sendikal mücadelemizin temellerini oluşturan bütün diğer taleplerimize kulaklarını tıkamayı sürdürüyor. Taleplerimiz karşında üç maymunu oynayan iktidar bugünde emeklilere ‘bayram ikramiyesi’ adı altında yapılan üç kuruşluk ödemlere göz dikiyor. İktidar 13,5 milyon emekliye topyekün saldırmaya emeklileri özelleştirmeye, bizleri açlığa ve yoksulluğa terk etmeye devam ediyor” Sözlerine eyer verdi.
Dayıoğlu, Emeklilere yapılan her ödemeye sadaka olarak gören anlayışın ‘bayram ikramiyesi’ adı altında yapılan ödemeyi kınadıklarını ifade etti.
İktidarın uzun yıllardır ortaya koyduğu ekonomik politikalar nedeniyle biz emekliler zaten bayramları bayram tadında geçiremiyorken, salgın koşulları nedeniyle çok daha zor koşullar altında gireceğiz.” Diye konuştu.
‘İKRAMİYENİN EMEKLİ İKRAMİYESİ ADI ALTINDA DEĞİŞTİRİLMESİ TALEP EDİYORUZ’
Dayıoğlu, Emeklilere verilen bayram ikramiyesinin emekli ikramiyesi olmasını istediklerini söyledi. İkramiyenin asgari ücretin altına düşmeyecek şekilde verilmesi gerektiğini belirten Dayıoğlu, “Bu ikramiyenin bayram ikramiyesi değil emekli ikramiyesi adı altında değiştirilmesi ve asgari ücretin altına düşmeyecek şekilde yılda dört ikramiye olarak güncellenmesini talep ediyoruz.” Şeklinde konuştu.
‘TALEPLERİMİZİ DİLLENDİRMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ’
Emeklilere verilen ikramiyeyi kabul etmediklerini ifade eden Dayıoğlu, “Bizler hem asgari ücret hem de enflasyon karşısında eriyen emekli bayram ikramiyelerinin belli oranda sabitlenip enflasyondan etkilenmeden bin lira olarak ödenmesini kabul etmediğimizi bildiriyorduk. Emeklilerin bayram ikramiyesine enflasyon oranında artış yapılacak. Bizlere müjde olan bu sadakayı DİSK-Emekli Sen olarak kabul etmeyecek özellikle geçen bayramda yaşadığımız olumsuzlukları da göz önünde bulundurarak bundan sonraki bayramları bayram tadında geçirebilmek için taleplerimizi dillendirmeyi sürdüreceğiz.” Diye konuştu.
Dayıoğlu, “Onur kırıcı uygulamalara ve hal ihlallerine karşı emekliler yaşamın ekonomik, toplumsal, kültürel her alanda söz söylemeye, mücadele etmeye edecek. Bayramların bayram tadında kutlanacağı günler gelecek dayatma değil toplu sözleşme sadaka değil alın teri.” İfadelerine yer veri.(Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





