Fazla ödemeler diğer faturalardan düşüleceği belirtilirken, vatandaşların TREPAŞ müşteri hizmetlerine saat üzerindeki son endeksi bildirebilecekleri ve faturalarını ona göre düzenlenebileceği açıklandı.
Gazetemize yapılan açıklamada her abonenin fatura okuma zamanlarının farklı olduğu belirtilirken, 24 Nisan'da sistem üzerinden okumaların başlatıldığı ve abonelere mesaj yoluyla iletildiği ifade edildi. TREPAŞ yetkilileri vatandaşlara gelen mesajlardaki linke tıkladıkları takdirde faturalarına ulaşabileceklerini söylerken, herhangi olumsuz bir durumda TREPAŞ müşteri hizmetleri aramaları konusunda vatandaşı bilgilendirdi. Yapılan açıklamada ayrıca şu ifadelere yer verildi: "Faturaları oluştururken geçmiş 2018-2019 yılları aynı ay ki günlük tüketimleri temel alındı. Kilovat bazında hesap yapıyoruz. Örneğin 2019 Nisan ayı günlük tüketimi 12 kilovat, 2018 yılı Nisan ayı günlük tüketimi 8 kilovat, biz bunun ortalamasını aldık yani 10 kilovat. Biz faturalara ayın 24'ünde başladık. Hala daha devam ediyor. Örneğin ayın birinde faturası okunan vatandaşın faturası da 1 Mart-24 Nisan arası hesaplandı. Bazı vatandaşlarımızda şu var; Mart ayında faturası gelmemiş kapısı kilitli. En erken ne zaman okuması var Şubat ayı. Onların faturası da en son okumadan itibaren alındı. Faturalarda zaten vatandaşlara gelen mesajda görülüyor. Mesajdaki linke tıklarlarsa faturayı görüntüleyebiliyorlar. Okuma aralıklarına dikkat etsinler vatandaşlar. Bir sıkıntı olup olmadığını tespit edebilirler. Diyelim ki; vatandaşın sayacı okunduğunda kullanım bedeline göre fazla yatırdığı tespit edildi. Bu zaten daha sonraki ay ki faturadan düşecek. Vatandaşlarımız konuyla ilgili yine bir rahatsızlık duyuyorsa müşteri numarası ile TREPAŞ'ın müşteri hizmetlerinden şikâyetlerini dile getirebilirler. Bir sıkıntı tespit edilirse düzeltiliyor. Aslında şeffaf bir sistem belirledik. Fakat vatandaşın tüketim alışkanlığı değişmiş olabiliyor. Örneğin vatandaşımız o ay evinde kalmamış. Biz bunu bilemeyiz. itiraz edildiği takdirde hemen düzeltiyoruz." (Haber: Hatice ÖZSOY)
Gazetemize yapılan açıklamada her abonenin fatura okuma zamanlarının farklı olduğu belirtilirken, 24 Nisan'da sistem üzerinden okumaların başlatıldığı ve abonelere mesaj yoluyla iletildiği ifade edildi. TREPAŞ yetkilileri vatandaşlara gelen mesajlardaki linke tıkladıkları takdirde faturalarına ulaşabileceklerini söylerken, herhangi olumsuz bir durumda TREPAŞ müşteri hizmetleri aramaları konusunda vatandaşı bilgilendirdi. Yapılan açıklamada ayrıca şu ifadelere yer verildi: "Faturaları oluştururken geçmiş 2018-2019 yılları aynı ay ki günlük tüketimleri temel alındı. Kilovat bazında hesap yapıyoruz. Örneğin 2019 Nisan ayı günlük tüketimi 12 kilovat, 2018 yılı Nisan ayı günlük tüketimi 8 kilovat, biz bunun ortalamasını aldık yani 10 kilovat. Biz faturalara ayın 24'ünde başladık. Hala daha devam ediyor. Örneğin ayın birinde faturası okunan vatandaşın faturası da 1 Mart-24 Nisan arası hesaplandı. Bazı vatandaşlarımızda şu var; Mart ayında faturası gelmemiş kapısı kilitli. En erken ne zaman okuması var Şubat ayı. Onların faturası da en son okumadan itibaren alındı. Faturalarda zaten vatandaşlara gelen mesajda görülüyor. Mesajdaki linke tıklarlarsa faturayı görüntüleyebiliyorlar. Okuma aralıklarına dikkat etsinler vatandaşlar. Bir sıkıntı olup olmadığını tespit edebilirler. Diyelim ki; vatandaşın sayacı okunduğunda kullanım bedeline göre fazla yatırdığı tespit edildi. Bu zaten daha sonraki ay ki faturadan düşecek. Vatandaşlarımız konuyla ilgili yine bir rahatsızlık duyuyorsa müşteri numarası ile TREPAŞ'ın müşteri hizmetlerinden şikâyetlerini dile getirebilirler. Bir sıkıntı tespit edilirse düzeltiliyor. Aslında şeffaf bir sistem belirledik. Fakat vatandaşın tüketim alışkanlığı değişmiş olabiliyor. Örneğin vatandaşımız o ay evinde kalmamış. Biz bunu bilemeyiz. itiraz edildiği takdirde hemen düzeltiyoruz." (Haber: Hatice ÖZSOY)