Haber-Fotoğraf: Hatice ÖZSOY
Onur Hareketi Başkanı Yaşar Aydın ve beraberindekiler önceki gün gazetemize bir ziyaret gerçekleştirdi. Aydın ve beraberindeki heyet Onur Hareketin amaçları ve çalışmaları hakkında bilgi verdi.
9 yıldır Türkiye’yi karış karış gezdiğini söyleyen Aydın, herhangi bir siyaset yapmadığının altını çizdi. 1993 yılında kurulan Onur Hareketi Lideri olarak Edirne’de temaslarda bulunacağını belirten Aydın, “9 yıldan beri Türkiye’yi il il, ilçe ilçe geziyorum. Onur Hareketi 1993 yılında kurulmuş bir siyasi harekettir. Biz insan onurunun uğruna mücadele edilecek en büyük dava olarak görüyoruz. Tüm siyasi çözümlerimizi tamamını insan onuru üzerine kuruyoruz ve bu yönde yaklaşıyoruz. Siyaset ucuz yollu oy devşirme üzerinden yapıldı bu zamana kadar. Siyasetçiler fikir üretme noktasında kendilerini zorlamadılar. Bu halde bile başarılı oldular, iktidar elde ettiler, makam sahibi oldular. Bir medeniyet, bir barış, bir huzur ortaya çıkmadı. Kaos ve karanlık ortaya çıktı. Onur Hareketi olarak bizim söylediğimiz şudur; Türkiye geldiği nokta itibariyle diptedir. Edirne’yi ziyaret ettiğim gibi her yeri geziyorum, gözlemlerimden yola çıkarak bunları söylüyorum. Bizim Merkezimiz Ankara’da ben bir ayda 3-4 gün Ankara’da kalmıyorum. Türkiye’de insanlar yarınlarla ilgili hayal kuramıyor. İnsanlar günümüzde intihar ediyor. Hem de öyle bir ediyor ki; kendi geleceğini göremeyip yaşamına son verirken çoluğunun çocuğunun 20-30 yıl sonrasını da göremeyip onu da öldürüyor. Adam sadece iktidardan değil muhalefetten de umudunu kesmiş. Bu durum sosyolojik anlamda müthiş bir travma hali. Türk siyasi tarihi hiç bu kadar dibi görüp hayal kurmayı bırakmamıştır. Adama ne olacak diyoruz ‘Benim umudum bitti artık’ diyor. Konuşmaktan korkar oldu milletimiz. Herkes bulunduğu yerde konuşurken hain olmadığını ispatlamaya çalışıyor. Biz yollardayız, kararlıyız ve mahkûm değiliz. Biz imzayla var olacağız. Özellikle ayak basmadık yer bırakmıyoruz, bırakmayacağız. Edirne’deki ziyaretlerimizde ise bir iki yerle ilgili bilgi aldık. Burada da Onur Hareketi bürosu açacağız. Konuyla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Bir ay sonra Edirne’ye tekrar geleceğiz” dedi.
Onur Hareketi Başkanı Yaşar Aydın ve beraberindekiler önceki gün gazetemize bir ziyaret gerçekleştirdi. Aydın ve beraberindeki heyet Onur Hareketin amaçları ve çalışmaları hakkında bilgi verdi.
9 yıldır Türkiye’yi karış karış gezdiğini söyleyen Aydın, herhangi bir siyaset yapmadığının altını çizdi. 1993 yılında kurulan Onur Hareketi Lideri olarak Edirne’de temaslarda bulunacağını belirten Aydın, “9 yıldan beri Türkiye’yi il il, ilçe ilçe geziyorum. Onur Hareketi 1993 yılında kurulmuş bir siyasi harekettir. Biz insan onurunun uğruna mücadele edilecek en büyük dava olarak görüyoruz. Tüm siyasi çözümlerimizi tamamını insan onuru üzerine kuruyoruz ve bu yönde yaklaşıyoruz. Siyaset ucuz yollu oy devşirme üzerinden yapıldı bu zamana kadar. Siyasetçiler fikir üretme noktasında kendilerini zorlamadılar. Bu halde bile başarılı oldular, iktidar elde ettiler, makam sahibi oldular. Bir medeniyet, bir barış, bir huzur ortaya çıkmadı. Kaos ve karanlık ortaya çıktı. Onur Hareketi olarak bizim söylediğimiz şudur; Türkiye geldiği nokta itibariyle diptedir. Edirne’yi ziyaret ettiğim gibi her yeri geziyorum, gözlemlerimden yola çıkarak bunları söylüyorum. Bizim Merkezimiz Ankara’da ben bir ayda 3-4 gün Ankara’da kalmıyorum. Türkiye’de insanlar yarınlarla ilgili hayal kuramıyor. İnsanlar günümüzde intihar ediyor. Hem de öyle bir ediyor ki; kendi geleceğini göremeyip yaşamına son verirken çoluğunun çocuğunun 20-30 yıl sonrasını da göremeyip onu da öldürüyor. Adam sadece iktidardan değil muhalefetten de umudunu kesmiş. Bu durum sosyolojik anlamda müthiş bir travma hali. Türk siyasi tarihi hiç bu kadar dibi görüp hayal kurmayı bırakmamıştır. Adama ne olacak diyoruz ‘Benim umudum bitti artık’ diyor. Konuşmaktan korkar oldu milletimiz. Herkes bulunduğu yerde konuşurken hain olmadığını ispatlamaya çalışıyor. Biz yollardayız, kararlıyız ve mahkûm değiliz. Biz imzayla var olacağız. Özellikle ayak basmadık yer bırakmıyoruz, bırakmayacağız. Edirne’deki ziyaretlerimizde ise bir iki yerle ilgili bilgi aldık. Burada da Onur Hareketi bürosu açacağız. Konuyla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Bir ay sonra Edirne’ye tekrar geleceğiz” dedi.





