Yedi yıl önceydi. Çocuklara dokunmak, hele ki birde romanların sayfaları arasında kalan Roman çocuklarıise iş daha da zorlaşır. Kulakları çınlasın ilimiz eski valisi Hasan Duruer, ‘Madem Roman dernek başkanısın Roman çocukları için neler düşünüyorsun?’ Diye sorması üzerine ‘Bulunduğum okulda çocukların çoğu farklı sosyal nedenlerden dolayı okula düzenli gelme olanağı olmuyor. Okula olan ilgilerini artırmak için müzik atölyeleri kurmak istiyorum’ demem üzerine derneğimize ödenek çıkarması sonucu çok sayıda müzik aletleri almıştık. Zamanın Halk eğitim merkezi müdürü Recep Kozan, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü çalışmalarımıza destek verdi. Fevzipaşa İlkokulu ilk defa müzik atölyeleriyle tanıştı. Okul yönetimi her zaman yanımızda idi. Okul devamsızlığı yüzde 80 azalmıştı. Müzik kurslarına gelen çocukların büyük bir çoğunluğu kahvaltı edemeden okula geliyordu. Derneğimizin bütçesi olmadığından kendi param ile kursa gelen çocuklara yiyecek aldığım günler çok olmuştur. Hafta sonları yaptığımız çalışmalarda elliye yakın kızlı erkekli öğrencimiz vardı. Maksat okulu sevsinler, başıboş kalmasınlar, yanlış yollara sapmasınlar. Çocuklara ‘Ben burada davulcu zurnacı yetiştirmek için kurs açmadım. Haberiniz olsun. Öğretmenleriniz burada iyi öğrenin gerektiğinde iyi bir müzisyende olabilirsiniz. Benim amacım iyi dürüst, ahlaklı olmanız, sosyal yaşamda varlığınızı ön plana çıkaracak çalışmalar içerisinde görmektir’ dediğim günler çok olmuştur.
Üç yıl süren müzik kursları ulusal medya ya konu oldu. Bazıları ‘bu kadar çocukla nasıl baş ediyorsun’ diyerek şaşkınlığını ifa ediyordu. ‘Bunların hepsi benim çocuklarım’ derdim. Hatta Roman olmayan çocuklar bile kursa almıştık. Kendi projemizi kendimiz yarattığımızdan Kanal 7 televizyon kanalı çalışmalarımızı özel haber olarak yayınladı. Türkiye’de örnek bir çalışmayı gerçekleştirmiştik. Üç yıl süren müzik çalışmalarında Roman çocukların sosyal uyum sorunlarını, mahalle kültürünün içinde yarattığı sorunlarını yakından gözlemledim. Sonuç; Bazıları eğitimlerini tamamlayamadı. Müzik kurslarına sonradan gelen ailesinde müzik aleti çalmayı bilmeyen iki öğrencimiz dışarıdan müzik eğitim desteği de alarak kendilerini geliştirerek müzisyen olarak para kazanmaya başladı. Sosyal uyum sorunlarını aşmada gösterdiğimiz mücadelede çok zorluk çektik. Çoğu anlar yaşadığım karamsarlık içimi kapsadıysa da çocuklarımızın mutluluğu karamsarlığımın önüne geçti. Yaptığımız çalışmalarda sosyal entegrasyon konusunda dışlanmışlığa karşı mücadele etmeleri gerektiğini anlattık. Denize atılan bir denizyıldızı misali farkında olmadan yaşama dokunmanın olumlu sonuçlarını zamanla gördüm. Beni mutlu eden tarafı kursa katılan Çocuklarımız kanunsuz işlere bulaşmadılar. Çocuklara dokunmak ve gerçekleri yaşamak, çocuklarla birebir görüşmek, dertlerini dinlemek, çözüm yolu üretmek mahalle kültürünün yarattığı sıkıntılar içinde boğulmak, tanımlanması zor bir ortam….
Üç yıl süren müzik kursları ulusal medya ya konu oldu. Bazıları ‘bu kadar çocukla nasıl baş ediyorsun’ diyerek şaşkınlığını ifa ediyordu. ‘Bunların hepsi benim çocuklarım’ derdim. Hatta Roman olmayan çocuklar bile kursa almıştık. Kendi projemizi kendimiz yarattığımızdan Kanal 7 televizyon kanalı çalışmalarımızı özel haber olarak yayınladı. Türkiye’de örnek bir çalışmayı gerçekleştirmiştik. Üç yıl süren müzik çalışmalarında Roman çocukların sosyal uyum sorunlarını, mahalle kültürünün içinde yarattığı sorunlarını yakından gözlemledim. Sonuç; Bazıları eğitimlerini tamamlayamadı. Müzik kurslarına sonradan gelen ailesinde müzik aleti çalmayı bilmeyen iki öğrencimiz dışarıdan müzik eğitim desteği de alarak kendilerini geliştirerek müzisyen olarak para kazanmaya başladı. Sosyal uyum sorunlarını aşmada gösterdiğimiz mücadelede çok zorluk çektik. Çoğu anlar yaşadığım karamsarlık içimi kapsadıysa da çocuklarımızın mutluluğu karamsarlığımın önüne geçti. Yaptığımız çalışmalarda sosyal entegrasyon konusunda dışlanmışlığa karşı mücadele etmeleri gerektiğini anlattık. Denize atılan bir denizyıldızı misali farkında olmadan yaşama dokunmanın olumlu sonuçlarını zamanla gördüm. Beni mutlu eden tarafı kursa katılan Çocuklarımız kanunsuz işlere bulaşmadılar. Çocuklara dokunmak ve gerçekleri yaşamak, çocuklarla birebir görüşmek, dertlerini dinlemek, çözüm yolu üretmek mahalle kültürünün yarattığı sıkıntılar içinde boğulmak, tanımlanması zor bir ortam….