Edirne’de pandemi nedeniyle kapalı olan esnaflar vaka artışı olan diğer iller gibi mekânlarının açılmasını için Saraçlar caddesi PTT önünde basın açıklaması yaparak mekânlarının HES kodu ve tedbirler doğrultusunda açılmasını talep etti.
Sağlık Bakanlığı tarafından haftalık açıklanan insidans haritası ile illerdeki vaka oranları mavi, sarı turuncu ve kırmızı olarak belirtilerek açıklanmaya başlamıştı. Mavi, sarı ve turuncu olan illerdeki kafe, restoran gibi işletmelerin açılmasına karar verilirken kırmızı yani çok yüksek riskli illerde tedbirler doğrultusunda kapalı kalmasına karar verilmişti. Sağlık Bakanlığı tarafından açıklanan son insidans haritasında ise turuncu olan illerdeki vaka artışları nedeniyle kırmızıya dönerek çok yüksek riskli iller arasında olduğu gözlemlendi. Kırmızıya dönen illerdeki işletmelerde tedbirler kapsamında hizmet vermeyi sürdürmesi üzerine çok yüksek riskli olarak belirtilen Edirne’de ise işletmelerin kapalı olmasına esnaflar tarafından işletmelerin açılması için basın açıklaması gerçekleştirildi.
“HES KODU MASKE, MESAFE VE HİJYEN KURALLARINA UYARAK MEKANLARIMIZI AÇMAK İSTİYORUZ”
Mekânlarının açılması için yetkilerden talepte bulunmak için toplanan esnaflardan basın açıklamasını okuyan Esnaf Ceyhun Dilbaz, Mekânların ve sınır kapılarının kapalı olmasına rağmen vaka sayısındaki artıştan mekânların sorumlu olmadığını söyledi.
Esnaf Dilbaz, “Edirne’mizde vakaların fazla oluşu ve bunun birçok konu ile sosyal yaşamı olumsuz etkilediği bir gerçektir. Tüm mekânların ve sınır kapılarının kapalı olmasına rağmen vaka sayısındaki artıştan mekânların sorumlu olmadığını göstermiştir. Tam 1 yıldır kapattığınız işyerlerimizin kira kredi vergi vb giderlerini ödeyebilmek için arabasını evini satan ve icralık olan arkadaşlarımız bulunmaktadır. Artık dayanacak gücümüzün kalmadığını AVM ve marketlerdeki gibi HES kodu, maske, mesafe ve hijyen kurallarına uyarak mekanlarımızı açmak istiyoruz.” Dedi.
“ESNAFIN DAYANACAK GÜCÜ KALMAMIŞTIR”
Esnaf Ceyhun Dilbaz, Kırmızı renkte, riskli iller arasında gösterilen Edirne’de mekânlar kapalı iken vaka artışları devam edip kırmızıya dönen illerde mekânların kapatılmadığını belirterek, “Mekânlar kapalı iken vaka sayılarında bir düşüş gözlemlenmediğini söyledi.
Esnaf Dilbaz, “Mekânlar kapalı iken vaka sayılarında bir düşüş gözlemlenmemiş, asine artış olmuştur. demekki bunun sorumlusu mekânların açık veya kapalı olması değildir. Halkımızın sadece bir hafta içinde çevre illere kafe restoran gibi mekânlara vakit geçirmek amacıyla gittiği gözlemlenmiştir. Yani renk uygulamasının güvenilirliği kalmadı. Daha sonra bu durumun esnafımıza olumsuz yönde yansıyacağı bir gerçektir. Bizi en çok üzen aidatlarımızı zamanında yatırdığımız odalarımızın geçmişte bu süreçte ve bugünkü basın toplantımızda yanımız da olmak isteyen esnafın dayanacak gücü kalmamıştır. Artık en kısa sürede mekânların açılması gerekmektedir. Tüm ilgililere ve devlet büyüğümüz olan sayın valimize arz ederiz. En kısa sürede gerek HES kodu gerekse sosyal mesafe önlemleri ile mekânlarımızı açmamız hem halkımızın psikolojisi hem de bizlerin kazancı açısından kaçınılmazdır.” Şeklinde konuştu.
“EDİRNE ESNAFIMIZIN GÜNAHI, SUÇU NE?”
Esnaflara destek için basın açıklamasına katılan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Okan Gaytancıoğlu, Esnafların derdinin evine ekmek götürebilmek olduğunu belirterek borçlarını ödeyebilmek için açılmak istediklerini söyledi.
CHP Edirne Milletvekili Gaytancıoğlu, “ Esnaflarımızın derdi sadece evine ekmek götürebilmek, vergisini ödeyebilmek, sigorta primini ödeyebilmek, işyerinde çalışanların haklarını hukuklarını sağlamak. Açılmak istiyor. Niye? Geçtiğimiz günlerde turuncu olan illerde esnaflar, barlar, lokantalar, restoranlar açılabilir denildi. Turuncu olan iller kırmızıya döndü hala açık. Ama Edirne esnafımızın günahı, suçu ne? Sadece iş yapmak istiyorlar, para kazanmak istiyorlar. Para kazanmak da artık dertleri değil, evlerine ekmek götürmek istiyorlar. Çünkü çok borçlandılar ciddi anlamda kredi borçları var. Burada siyasi bir eylem yapmadık. Herhangi bir siyasi slogan atılmadı. Öncesinde emniyet güçlerimize de görüştük bir taşkınlık olmayacak dedik. Esnafımız güzel bir şekilde düşüncelerini ifade etti. Katılan herkese çok teşekkür ediyorum. Her zaman esnafımızın yanında olacağız. Onların derdini tüm ülkeye, yetkililere duyuracağız.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
Sağlık Bakanlığı tarafından haftalık açıklanan insidans haritası ile illerdeki vaka oranları mavi, sarı turuncu ve kırmızı olarak belirtilerek açıklanmaya başlamıştı. Mavi, sarı ve turuncu olan illerdeki kafe, restoran gibi işletmelerin açılmasına karar verilirken kırmızı yani çok yüksek riskli illerde tedbirler doğrultusunda kapalı kalmasına karar verilmişti. Sağlık Bakanlığı tarafından açıklanan son insidans haritasında ise turuncu olan illerdeki vaka artışları nedeniyle kırmızıya dönerek çok yüksek riskli iller arasında olduğu gözlemlendi. Kırmızıya dönen illerdeki işletmelerde tedbirler kapsamında hizmet vermeyi sürdürmesi üzerine çok yüksek riskli olarak belirtilen Edirne’de ise işletmelerin kapalı olmasına esnaflar tarafından işletmelerin açılması için basın açıklaması gerçekleştirildi.
“HES KODU MASKE, MESAFE VE HİJYEN KURALLARINA UYARAK MEKANLARIMIZI AÇMAK İSTİYORUZ”
Mekânlarının açılması için yetkilerden talepte bulunmak için toplanan esnaflardan basın açıklamasını okuyan Esnaf Ceyhun Dilbaz, Mekânların ve sınır kapılarının kapalı olmasına rağmen vaka sayısındaki artıştan mekânların sorumlu olmadığını söyledi.
Esnaf Dilbaz, “Edirne’mizde vakaların fazla oluşu ve bunun birçok konu ile sosyal yaşamı olumsuz etkilediği bir gerçektir. Tüm mekânların ve sınır kapılarının kapalı olmasına rağmen vaka sayısındaki artıştan mekânların sorumlu olmadığını göstermiştir. Tam 1 yıldır kapattığınız işyerlerimizin kira kredi vergi vb giderlerini ödeyebilmek için arabasını evini satan ve icralık olan arkadaşlarımız bulunmaktadır. Artık dayanacak gücümüzün kalmadığını AVM ve marketlerdeki gibi HES kodu, maske, mesafe ve hijyen kurallarına uyarak mekanlarımızı açmak istiyoruz.” Dedi.
“ESNAFIN DAYANACAK GÜCÜ KALMAMIŞTIR”
Esnaf Ceyhun Dilbaz, Kırmızı renkte, riskli iller arasında gösterilen Edirne’de mekânlar kapalı iken vaka artışları devam edip kırmızıya dönen illerde mekânların kapatılmadığını belirterek, “Mekânlar kapalı iken vaka sayılarında bir düşüş gözlemlenmediğini söyledi.
Esnaf Dilbaz, “Mekânlar kapalı iken vaka sayılarında bir düşüş gözlemlenmemiş, asine artış olmuştur. demekki bunun sorumlusu mekânların açık veya kapalı olması değildir. Halkımızın sadece bir hafta içinde çevre illere kafe restoran gibi mekânlara vakit geçirmek amacıyla gittiği gözlemlenmiştir. Yani renk uygulamasının güvenilirliği kalmadı. Daha sonra bu durumun esnafımıza olumsuz yönde yansıyacağı bir gerçektir. Bizi en çok üzen aidatlarımızı zamanında yatırdığımız odalarımızın geçmişte bu süreçte ve bugünkü basın toplantımızda yanımız da olmak isteyen esnafın dayanacak gücü kalmamıştır. Artık en kısa sürede mekânların açılması gerekmektedir. Tüm ilgililere ve devlet büyüğümüz olan sayın valimize arz ederiz. En kısa sürede gerek HES kodu gerekse sosyal mesafe önlemleri ile mekânlarımızı açmamız hem halkımızın psikolojisi hem de bizlerin kazancı açısından kaçınılmazdır.” Şeklinde konuştu.
“EDİRNE ESNAFIMIZIN GÜNAHI, SUÇU NE?”
Esnaflara destek için basın açıklamasına katılan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Okan Gaytancıoğlu, Esnafların derdinin evine ekmek götürebilmek olduğunu belirterek borçlarını ödeyebilmek için açılmak istediklerini söyledi.
CHP Edirne Milletvekili Gaytancıoğlu, “ Esnaflarımızın derdi sadece evine ekmek götürebilmek, vergisini ödeyebilmek, sigorta primini ödeyebilmek, işyerinde çalışanların haklarını hukuklarını sağlamak. Açılmak istiyor. Niye? Geçtiğimiz günlerde turuncu olan illerde esnaflar, barlar, lokantalar, restoranlar açılabilir denildi. Turuncu olan iller kırmızıya döndü hala açık. Ama Edirne esnafımızın günahı, suçu ne? Sadece iş yapmak istiyorlar, para kazanmak istiyorlar. Para kazanmak da artık dertleri değil, evlerine ekmek götürmek istiyorlar. Çünkü çok borçlandılar ciddi anlamda kredi borçları var. Burada siyasi bir eylem yapmadık. Herhangi bir siyasi slogan atılmadı. Öncesinde emniyet güçlerimize de görüştük bir taşkınlık olmayacak dedik. Esnafımız güzel bir şekilde düşüncelerini ifade etti. Katılan herkese çok teşekkür ediyorum. Her zaman esnafımızın yanında olacağız. Onların derdini tüm ülkeye, yetkililere duyuracağız.” Dedi. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)






Sös konusu sağlıksa, Edirne esnafının ,bu pandemi sürecinde,dükkanlarının açılmasını değil, devletin uyguladığı çifte sıtandardı eleştirip,Edirne ile aynı konumda olan şehirlerdeki esnaf dükkanlarının neden açık olduğunu sorgulamaktır.