Edirne Belediyesi Zabıta ekipleri Edirne’nin çok riskli bölge olmasından dolayı pazaryerinde marketlerde denetimleri arttırdı. Zabıta ekipleri cumartesi pazarında tedbirlere uyulup uyulmadığı konusunda inceleme yaptı.
Edirne Belediyesi Zabıta Müdürü Mustafa Zogo, pazara maskesiz vatandaşların alınmadığını ifade ederek, “İçişleri Bakanlığının çıkardığı genelgeler doğrultusunda ve Edirne valiliği İl Hıfzıssıhha kurulunun almış olduğu kararlara istinaden maskesiz esnaf ve vatandaşları pazara almıyoruz. Mesafe şartları konusunda sık sık uyarıyoruz. Anonslar yapıyoruz. Pazar yeri içerisinde sigara içilmesine müsaade etmiyoruz. Seçmece konusunda vatandaşların yapmamaları esnafın istedikleri ürünleri vermeleri konusunda uygulamamız devam ediyor.
Koronovirüs’ün bitmesi için maske mesafe temizlik kuralına uyulmasına gerektiğini belirten Zogo, “Pazar yeri içerisinde el dezenfektanları bulunuyor anonslar yaparak tedbirler devam ediyor. Herkes maske takmaya dikkat edecek. Burnunu tamamen kapatacak. Solunum yoluyla daha çok bulaşıyor. Herkes nizami olarak maskesini taksın, sosyal mesafeye uysun ve el temizliği başta olmak üzere hijyene dikkat edeceğiz. Daha çok denetim ve daha çok dikkat bu şekilde atlatabiliriz.” Şeklinde konuştu.
“PAZARA GİRİŞLER HES KODU İLE OLABİLİR”
Edirne’de 3 yer de HES kodu uygulamasının olduğunu ifade eden Zogo, “Pazara girişler HES kodu ile olabilir. Çarşıda 3 nokta da HES kodu uygulaması emniyet zabıta birlikte Pazar günleri hariç yapıyor. Pazar günü sokağa çıkma kısıtlaması olduğu için 6 ün çarşı merkezde uygulama yapıyoruz. Önemli olan kapalı alanlara giriş, virüsün daha hızlı yayıldığı yerler kapalı alanlardır. Başta 150 metre kare olan marketlerde Edirne valiliği İl Hıfzıssıhha kurulu HES kodu zorunluluğu getirdi. 4 zabıta ekibi var. Hafta içi ve hafta sonu sürekli marketlerde HES kodu ile ilgili denetimlerimizi yapıyoruz. Uymayanlara yasal işlem yapıyoruz. Şu an da marketlerde yüzde 99 uyulduğunu biliyorum. Arkadaşlarım sürekli takip ediyor. Denetimlerimiz aralıksız olarak devam ediyor.” Sözlerine yer verdi.
“KOVİD-19’UN ÜLKEMİZDEN BİR AN ÖNCE GİTMESİNİ İSTİYORUZ”
Edirne pazarcılar Odası Bakanı Şeref Hasır, pazarın cumartesi gününe almışında dolayı mutlu olduğunu söyledi. Pazarda tedbirlere uyulduğunu belirten Hasır, “Pazarın cumartesi gününe alınmasından dolayı çok mutluyuz. Pazarımız eskisine bakarak her gün daha da hareketleniyor. Her sabah taze günlük ürünlerimiz pazarımıza gelmeye devam ediyor, Tüm Edirne halkını pazarlarımıza bekleriz. Rabbim bizi tekrar eski günlerimize kavuştursun. KOVİD-19’un ülkemizden bir an önce gitmesini istiyoruz. Çok riskli seviyede olan ilimizde virüsün bitmesini istiyoruz. Esnaflar vatandaşlar tedbirlere uyarak alışveriş yapıyorlar.” Diye konuştu.
Esnaf Şaban Tepe, Edirne’nin vaka haritasında kırmızı renkten çıkmak istediklerini söyledi. Tepe, esnafın rahatlaması için dükkanların açılması gerektiğini KOVİD-19’un herekse zarar verdiğini bitmesini istediklerini belirtti. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Edirne Belediyesi Zabıta Müdürü Mustafa Zogo, pazara maskesiz vatandaşların alınmadığını ifade ederek, “İçişleri Bakanlığının çıkardığı genelgeler doğrultusunda ve Edirne valiliği İl Hıfzıssıhha kurulunun almış olduğu kararlara istinaden maskesiz esnaf ve vatandaşları pazara almıyoruz. Mesafe şartları konusunda sık sık uyarıyoruz. Anonslar yapıyoruz. Pazar yeri içerisinde sigara içilmesine müsaade etmiyoruz. Seçmece konusunda vatandaşların yapmamaları esnafın istedikleri ürünleri vermeleri konusunda uygulamamız devam ediyor.
Koronovirüs’ün bitmesi için maske mesafe temizlik kuralına uyulmasına gerektiğini belirten Zogo, “Pazar yeri içerisinde el dezenfektanları bulunuyor anonslar yaparak tedbirler devam ediyor. Herkes maske takmaya dikkat edecek. Burnunu tamamen kapatacak. Solunum yoluyla daha çok bulaşıyor. Herkes nizami olarak maskesini taksın, sosyal mesafeye uysun ve el temizliği başta olmak üzere hijyene dikkat edeceğiz. Daha çok denetim ve daha çok dikkat bu şekilde atlatabiliriz.” Şeklinde konuştu.
“PAZARA GİRİŞLER HES KODU İLE OLABİLİR”
Edirne’de 3 yer de HES kodu uygulamasının olduğunu ifade eden Zogo, “Pazara girişler HES kodu ile olabilir. Çarşıda 3 nokta da HES kodu uygulaması emniyet zabıta birlikte Pazar günleri hariç yapıyor. Pazar günü sokağa çıkma kısıtlaması olduğu için 6 ün çarşı merkezde uygulama yapıyoruz. Önemli olan kapalı alanlara giriş, virüsün daha hızlı yayıldığı yerler kapalı alanlardır. Başta 150 metre kare olan marketlerde Edirne valiliği İl Hıfzıssıhha kurulu HES kodu zorunluluğu getirdi. 4 zabıta ekibi var. Hafta içi ve hafta sonu sürekli marketlerde HES kodu ile ilgili denetimlerimizi yapıyoruz. Uymayanlara yasal işlem yapıyoruz. Şu an da marketlerde yüzde 99 uyulduğunu biliyorum. Arkadaşlarım sürekli takip ediyor. Denetimlerimiz aralıksız olarak devam ediyor.” Sözlerine yer verdi.
“KOVİD-19’UN ÜLKEMİZDEN BİR AN ÖNCE GİTMESİNİ İSTİYORUZ”
Edirne pazarcılar Odası Bakanı Şeref Hasır, pazarın cumartesi gününe almışında dolayı mutlu olduğunu söyledi. Pazarda tedbirlere uyulduğunu belirten Hasır, “Pazarın cumartesi gününe alınmasından dolayı çok mutluyuz. Pazarımız eskisine bakarak her gün daha da hareketleniyor. Her sabah taze günlük ürünlerimiz pazarımıza gelmeye devam ediyor, Tüm Edirne halkını pazarlarımıza bekleriz. Rabbim bizi tekrar eski günlerimize kavuştursun. KOVİD-19’un ülkemizden bir an önce gitmesini istiyoruz. Çok riskli seviyede olan ilimizde virüsün bitmesini istiyoruz. Esnaflar vatandaşlar tedbirlere uyarak alışveriş yapıyorlar.” Diye konuştu.
Esnaf Şaban Tepe, Edirne’nin vaka haritasında kırmızı renkten çıkmak istediklerini söyledi. Tepe, esnafın rahatlaması için dükkanların açılması gerektiğini KOVİD-19’un herekse zarar verdiğini bitmesini istediklerini belirtti. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





