Edirne Tüketici Hakları Derneği Başkanı Murat Kocabaş, “Tüketicilerin çok büyük menfaatine olan bir yasa. Bugüne kadar üreticiyi, imalatçı firmaları koruyan yasaların yerine tüketicinin haklarını ön plana çıkaran yasaların kabul edilmesi tüketiciler tarafından memnuniyetle karşılanıyor” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Düzenleme ile bir ürünün tüketiciye zarar vermesi durumunda imalatçı ya da ithalatçı tazminat ödemek zorunda olacak. Ayıplı ya da bozuk çıkan ürünleri iade etmek, kolaylaşacak. Giyimden beyaz eşyaya, gıdadan mobilyaya tüketici haklarında yeni dönemi başlatacak düzenleme Genel Kurul'da onaylanmasının ardından yasalaştı. Güvensiz ürünlerde "ürün sorumluluğu" tazminatı getiriliyor. Alınan ürün bir kişiye veya mala zarar verirse, sorumluluk üretici ya da ithalatçıda olacak. Tüketici, zararın meydana geldiği tarihten itibaren 10 yıl boyunca tazminat talep edilebilecek. İhraç ürünler de ürün güvenliği kapsamında incelenecek.
Uygun olmayan ürünü piyasada bulunduranlara ceza verilecek. Ayıplı ya da bozuk çıkan ürünleri iade etmek kolaylaşacak. Bu kapsamda internetten satışlar da sıkı denetlenecek.
“TÜKETİCİLERİN ÇOK BÜYÜK MENFAATİNE”
Geçtiğimiz günlerde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde tüketici hakları ile ilgili önemli kanunlar kabul edildiğini söyleyen Edirne Tüketici Hakları Derneği Başkanı Murat Kocabaş, “Bunların içinde en önemlilerinden biri ayıplı ürünlerin ürün güvenliği ile ilgili sorunların halledilmesi ile ilgili. Bu özellikle ithal edilen ürünlerin tüketicilere zarar vermeleri ya da üretimden kaynaklanan hatalar nedeniyle tüketicilerin uğrayacakları zararın tazmin edilmesi ve aynı zamanda ürün bedelinin iadesi ile ilgili yasa kabul edildi. Bu tabi ki tüketicilerin çok büyük menfaatine olan bir yasa. Bugüne kadar üreticiyi, imalatçı firmaları koruyan yasaların yerine tüketicinin haklarını ön plana çıkaran yasaların kabul edilmesi tüketiciler tarafından memnuniyetle karşılanmakta.
Bu ayıplı ürünlerin ispat edilmesi durumunda 10 yıl içerisinden tüketicilere hem uğradıkları zararın tazmini hemen ürün bedellerinin iadesi ile ilgili bir yasa olduğundan tüketicilerimize çok büyük faydalar sağlamaktadır. Biliyorsunuz elektronik aletlere bazen öyle bir üretim hataları oluyor ki hem alınan mal değerinin zarar etmesinin yanında tüketiciye bazı zararlarda açmaktadır. Bunların önlenmesi için bu yasa tüketiciye çok büyük haklar tanımaktadır. Bundan sonra ithalatçı ve üretici firmaların daha çok dikkat etmeleri, sattıkları ürünün ayıpsız olması için özen göstermeleri, tüketicilerimizin bu hakkının olduğunun bilgilenmesi gerekmektedir. 10 yıl içinde müracaat etmeleri halinde aldıkları ürünün bedelini, uğradıkları zararın tazmin etme hakları vardır. Bu hem üretici firmadan hem ithalatçı firmadan olmaktadır. Bu yüzden bu yasa bizim tüketicilerimizin lehine olduğuna inanıyoruz. Başarılı bir yasa olduğuna inanıyoruz. Uygun olmayan ürünü piyasada bulunduranlara ceza verilecek. Ayıplı yada bozuk ürünleri iade etme kolaylaşacak” dedi.
“BU KAPSAMDA İNTERNETTE SATIŞLARDA SIKI DENETLENECEK”
Bu kapsamda internette satışlarda sıkı denetleneceğini söyleyen Kocabaş, “Uygunsuz ürünleri üreten, satan veya ihraç edenlere 2 bin lira ile 250 bin lira arasında ceza ödeyecek. Ürünlerinin güvenliğini teyit etmeyen satış yerlerine 3 bin liradan 15 bin liraya kadar ceza verilebilecek. Güvensiz ve riskli ürün satanlara 500 bin liraya kadar idari para cezası verilebilecek. Bunun gibi çok önemli maddeler kabul edildi mecliste.tüketicilerimizin lehine olduğunu, tüketicilerimizin bilinçlenmesi gerektiğini duyuruyoruz. Artık tüketicilerimiz korkmamalı. Bir malı aldığında kandırıldım mı, aldatıldım mı diye bir kanıya kapılmadan haklarının yasalar tarafından korunduğunu bilmelerini istiyoruz. Bu süreçte böyle konular başlarına geldiğinde tüketici hakem heyetine başvurularını yapabilmeliler. Tüketici hakem heyetimiz, İl Ticaret Müdürlüğümüzün bünyesinde Valilikte bütün sorunları dinleyerek, hazırladıkları müracaat belgeleri ile birlikte oraya başvurarak sonucu alabilirler. ” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Düzenleme ile bir ürünün tüketiciye zarar vermesi durumunda imalatçı ya da ithalatçı tazminat ödemek zorunda olacak. Ayıplı ya da bozuk çıkan ürünleri iade etmek, kolaylaşacak. Giyimden beyaz eşyaya, gıdadan mobilyaya tüketici haklarında yeni dönemi başlatacak düzenleme Genel Kurul'da onaylanmasının ardından yasalaştı. Güvensiz ürünlerde "ürün sorumluluğu" tazminatı getiriliyor. Alınan ürün bir kişiye veya mala zarar verirse, sorumluluk üretici ya da ithalatçıda olacak. Tüketici, zararın meydana geldiği tarihten itibaren 10 yıl boyunca tazminat talep edilebilecek. İhraç ürünler de ürün güvenliği kapsamında incelenecek.
Uygun olmayan ürünü piyasada bulunduranlara ceza verilecek. Ayıplı ya da bozuk çıkan ürünleri iade etmek kolaylaşacak. Bu kapsamda internetten satışlar da sıkı denetlenecek.
“TÜKETİCİLERİN ÇOK BÜYÜK MENFAATİNE”
Geçtiğimiz günlerde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde tüketici hakları ile ilgili önemli kanunlar kabul edildiğini söyleyen Edirne Tüketici Hakları Derneği Başkanı Murat Kocabaş, “Bunların içinde en önemlilerinden biri ayıplı ürünlerin ürün güvenliği ile ilgili sorunların halledilmesi ile ilgili. Bu özellikle ithal edilen ürünlerin tüketicilere zarar vermeleri ya da üretimden kaynaklanan hatalar nedeniyle tüketicilerin uğrayacakları zararın tazmin edilmesi ve aynı zamanda ürün bedelinin iadesi ile ilgili yasa kabul edildi. Bu tabi ki tüketicilerin çok büyük menfaatine olan bir yasa. Bugüne kadar üreticiyi, imalatçı firmaları koruyan yasaların yerine tüketicinin haklarını ön plana çıkaran yasaların kabul edilmesi tüketiciler tarafından memnuniyetle karşılanmakta.
Bu ayıplı ürünlerin ispat edilmesi durumunda 10 yıl içerisinden tüketicilere hem uğradıkları zararın tazmini hemen ürün bedellerinin iadesi ile ilgili bir yasa olduğundan tüketicilerimize çok büyük faydalar sağlamaktadır. Biliyorsunuz elektronik aletlere bazen öyle bir üretim hataları oluyor ki hem alınan mal değerinin zarar etmesinin yanında tüketiciye bazı zararlarda açmaktadır. Bunların önlenmesi için bu yasa tüketiciye çok büyük haklar tanımaktadır. Bundan sonra ithalatçı ve üretici firmaların daha çok dikkat etmeleri, sattıkları ürünün ayıpsız olması için özen göstermeleri, tüketicilerimizin bu hakkının olduğunun bilgilenmesi gerekmektedir. 10 yıl içinde müracaat etmeleri halinde aldıkları ürünün bedelini, uğradıkları zararın tazmin etme hakları vardır. Bu hem üretici firmadan hem ithalatçı firmadan olmaktadır. Bu yüzden bu yasa bizim tüketicilerimizin lehine olduğuna inanıyoruz. Başarılı bir yasa olduğuna inanıyoruz. Uygun olmayan ürünü piyasada bulunduranlara ceza verilecek. Ayıplı yada bozuk ürünleri iade etme kolaylaşacak” dedi.
“BU KAPSAMDA İNTERNETTE SATIŞLARDA SIKI DENETLENECEK”
Bu kapsamda internette satışlarda sıkı denetleneceğini söyleyen Kocabaş, “Uygunsuz ürünleri üreten, satan veya ihraç edenlere 2 bin lira ile 250 bin lira arasında ceza ödeyecek. Ürünlerinin güvenliğini teyit etmeyen satış yerlerine 3 bin liradan 15 bin liraya kadar ceza verilebilecek. Güvensiz ve riskli ürün satanlara 500 bin liraya kadar idari para cezası verilebilecek. Bunun gibi çok önemli maddeler kabul edildi mecliste.tüketicilerimizin lehine olduğunu, tüketicilerimizin bilinçlenmesi gerektiğini duyuruyoruz. Artık tüketicilerimiz korkmamalı. Bir malı aldığında kandırıldım mı, aldatıldım mı diye bir kanıya kapılmadan haklarının yasalar tarafından korunduğunu bilmelerini istiyoruz. Bu süreçte böyle konular başlarına geldiğinde tüketici hakem heyetine başvurularını yapabilmeliler. Tüketici hakem heyetimiz, İl Ticaret Müdürlüğümüzün bünyesinde Valilikte bütün sorunları dinleyerek, hazırladıkları müracaat belgeleri ile birlikte oraya başvurarak sonucu alabilirler. ” dedi.





