1972 yılında İsveç’in Stokholm kentinde yapılan Birleşmiş Milletler Çevre Konferansı'nda alınan bir kararla, 5 Haziran günü Dünya Çevre Günü olarak kabul edildi. Bu Kapsamda Edirne İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından ‘Dünya Çevre Günü’ kutlamaları dolayısıyla Atatürk Anıtı’nda çelenk sunma töreni düzenlendi. Çelenk sunumuyla başlayan tören 1 dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla devam etti. Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Engin Öztürk, günün anlam ve önemiyle ilgili konuşma gerçekleştirdi.
Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Engin Öztürk, çevreye atılan kimyasal maddelerin doğayı tehlikeye sürüklediğini belirtti. Öztürk, 2017 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde başlatılan ‘Sıfır Atık’ projesinin önemine vurgu yaptı. Öztürk, “Tüketimin artmasıyla birlikte doğal kaynakların tükenmesi iklim değişikliklerine sebebiyet vermektedir. Aynı zamanda oluşan atıkların Kâğıt, cam, metal, plastik, kimyasal, tıbbi vb. atıkların sağa sola gelişi güzel atılmasıyla tüm canlıları tehdit edecek derecede hava, su ve toprağın kirlenmesine neden olmaktadır. Bu gerçek bize doğal kaynakların sürdürülebilir ve verimli kullanılmasını atık yönetim sisteminin kurulmasını gerekli kılmıştır. İsrafın önlenmesine, atık miktarının azaltılmasını, kaynakların verimli kullanılmasını, kaynak miktarını doğru ve yerinde kullanılmasını, kaynakların etkin bir biçimde sunulması, atıkların kaynağında ayrıştırılması, atıkların geri dönüşümünü ve kazanımını amaçlayan sıfır atık projesi Cumhurbaşkanımız eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himaye ve öncülüğünde, bakanlığımızın koordinasyonunda 2017 yılında başlamıştır. 2023 yılına doğru ülkemizin her yerinde yayılması, uygulanması hedeflenmiştir.” Dedi.
Sıfır atık projesi kapsamında 4 bin 50 tane sıfır atık kutusu ve 702 tane konteynırın kamu kuruluşlarına temin edildiğini belirten Öztürk, “Sıfır Atık projesi kapsamında Edirne Valimiz Sayın Ekrem Canalp’in önderliğinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz tarafından birçok proje ve etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda ilimiz dahilinde bulunan tüm kamu ve kuruluşları ve belediyelerle sıfır atık projesinin yaygınlaşmasına yönelik seminerler yapılmıştır. Aynı zamanda ilimize ait Çevre durum raporları, temiz hava eylem planı, deniz çöpleri eylem planı, sıfır atık yönetim sistemi planı hazırlanarak onaylanmıştır. İlimizde bulunan trafik çocuk eğitim parkında atıksız yaşam alanında öğrencilere sıfır atık ve çevre bilincine ve bu bilincin nasıl yaşatılacağına dair eğitimler verilmiştir. Yine ilimizde bulunan tüm kamu ve kuruluşların ve okulların sıfır atık yönetim sistemini kurması bu arada ihtiyaçları olan kutu ve konteynırların temini noktasında Valiliğimiz koordinesinde temin edilen 4 bin 50 adet iç mekan sıfır atık kutusu ile 702 adet konteynır kurumlarımıza ve okullarımıza dağıtılmıştır. Bütün kurum ve okulların sıfır atık temel seviye belgesi alınması sağlanmıştır.” Şeklinde konuştu.
Pandemi tedbirleri kapsamında sınırlı katılımla gerçekleşen törene Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Engin Öztürk ve Müdürlükte çalışan personeller katıldı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)
Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Engin Öztürk, çevreye atılan kimyasal maddelerin doğayı tehlikeye sürüklediğini belirtti. Öztürk, 2017 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde başlatılan ‘Sıfır Atık’ projesinin önemine vurgu yaptı. Öztürk, “Tüketimin artmasıyla birlikte doğal kaynakların tükenmesi iklim değişikliklerine sebebiyet vermektedir. Aynı zamanda oluşan atıkların Kâğıt, cam, metal, plastik, kimyasal, tıbbi vb. atıkların sağa sola gelişi güzel atılmasıyla tüm canlıları tehdit edecek derecede hava, su ve toprağın kirlenmesine neden olmaktadır. Bu gerçek bize doğal kaynakların sürdürülebilir ve verimli kullanılmasını atık yönetim sisteminin kurulmasını gerekli kılmıştır. İsrafın önlenmesine, atık miktarının azaltılmasını, kaynakların verimli kullanılmasını, kaynak miktarını doğru ve yerinde kullanılmasını, kaynakların etkin bir biçimde sunulması, atıkların kaynağında ayrıştırılması, atıkların geri dönüşümünü ve kazanımını amaçlayan sıfır atık projesi Cumhurbaşkanımız eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himaye ve öncülüğünde, bakanlığımızın koordinasyonunda 2017 yılında başlamıştır. 2023 yılına doğru ülkemizin her yerinde yayılması, uygulanması hedeflenmiştir.” Dedi.
Sıfır atık projesi kapsamında 4 bin 50 tane sıfır atık kutusu ve 702 tane konteynırın kamu kuruluşlarına temin edildiğini belirten Öztürk, “Sıfır Atık projesi kapsamında Edirne Valimiz Sayın Ekrem Canalp’in önderliğinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz tarafından birçok proje ve etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda ilimiz dahilinde bulunan tüm kamu ve kuruluşları ve belediyelerle sıfır atık projesinin yaygınlaşmasına yönelik seminerler yapılmıştır. Aynı zamanda ilimize ait Çevre durum raporları, temiz hava eylem planı, deniz çöpleri eylem planı, sıfır atık yönetim sistemi planı hazırlanarak onaylanmıştır. İlimizde bulunan trafik çocuk eğitim parkında atıksız yaşam alanında öğrencilere sıfır atık ve çevre bilincine ve bu bilincin nasıl yaşatılacağına dair eğitimler verilmiştir. Yine ilimizde bulunan tüm kamu ve kuruluşların ve okulların sıfır atık yönetim sistemini kurması bu arada ihtiyaçları olan kutu ve konteynırların temini noktasında Valiliğimiz koordinesinde temin edilen 4 bin 50 adet iç mekan sıfır atık kutusu ile 702 adet konteynır kurumlarımıza ve okullarımıza dağıtılmıştır. Bütün kurum ve okulların sıfır atık temel seviye belgesi alınması sağlanmıştır.” Şeklinde konuştu.
Pandemi tedbirleri kapsamında sınırlı katılımla gerçekleşen törene Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Engin Öztürk ve Müdürlükte çalışan personeller katıldı. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





