Edirneliler, Elazığ’da mağduriyet yaşayan vatandaşların yaralarını sarabilmek adeta tek yürek oldu ve evlerinde bulunan battaniye, yorgan, mont, kaban gibi kışlık giyecekleri Elazığlı vatandaşlara ulaştırılması için Edirne Belediyesi’ne getirdi. Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Edirneliler her zaman olduğu gibi çok büyük bir duyarlılıkla her türlü giysi yardımını yapıyor ve destek oluyorlar” dedi.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan depremde evleri zarar görenlere yardım kampanyası başlattıklarını söyledi. Belediyenin önünde gazetecilere konuşan Gürkan, Edirnelilerin her zaman olduğu gibi bugün de duyarlılık göstererek kampanyaya destek verdiğini söyledi.
Yardım tırını bugün yola çıkaracaklarını belirten Gürkan, “Elazığ halkına ulaştıracağız. Elazığ ilimizde Sivrice ilçe merkezde olmak üzere çevre ilçeleri de etkileyen 6,8 büyüklüğünde bir deprem oldu. İçişleri bakanının bir açıklaması vardı. 22 vatandaşımızı kaybettik. Enkaz altında 22 kişi tespit edildi. Onlara ulaşılmaya çalışılıyor. Bin üzerinde de yaralı vatandaşımız var. Ama onlarda açıklanana göre hayati tehlike yok. Tabi öncelikle başta Elazığ olmak üzere depremden etkilenen bütün vatandaşlarımıza, bütün ülkemize, bütün insanlarımıza geçmiş olsun diyoruz. Maalesef deprem nedeniyle 22 vefatımız var. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza da Cenabı Allah’tan rahmet diliyoruz. Kış olması nedeniyle soğuk o bölge daha da soğuk sabah eksi 11 dereceydi. Bizde depremden 2 saat sonra birçok belediye oraya yardım araçlarını gönderdi. Onunla ilgili de yetkililerle görüştüm. Şuanda bir AKUT ya da EDAK gibi ekiplere ihtiyaç olmadığını çünkü toplamda 30 ev yıkılmış yeteri sayıda ekip ve araç olduğunu kurtarma aracı olduğunu söylediler. Tabi ki devletimiz büyük bir devlet hepimizin izlediği gibi devlet, millet bütün kurumları ile birimleri ile belediyeleriyle, AFAD’yla ve diğer tüm kurumlar orada teyakkuza geçmiş durumda bizim gözlediğimiz kadarıyla depremin olduğu andan itibari ile de gerçekten çok hızlı bir aksiyon alındı. Her şey planlı, önceden çalışıldığı gibi gidiyor. Bunu sevindirici yönü ama tabi oradaki vatandaşlarımızın bir günlük değil deprem hasar tespit çalışmaları başladığında kaç evin oturulamaz olduğu, kaç evin, kaç vatandaşın çadıra, giysiye battaniyeye, yiyecek, içeceğe ihtiyacı olduğu o zaman ortaya çıkacak. Şimdilik bunlar geçici tedbirler. Bizde Edirneliler olarak belediyemiz olarak deprem akşamı depremden yaklaşık 2 saat sonra bir yardım kampanyası başlattık. Edirneliler her zaman olduğu gibi çok büyük bir duyarlılıkla her türlü giysi yardımını yapıyorlar. Destek oluyorlar. Bizde belediye olarak hem bunu koordine ediyoruz. Hem de bizim Dost Eller Dayanışma Evimizde birikmiş olan giysi ve diğer eşyalardan destekler yaparak kısa sürede bunları derleyip toparlayacağız. Arkadaşlarım ambalajlar içinde çalışmalar yaptılar onlarda hazır pazartesi sabahı erken saatlerde buradan Edirne halkı adına Elazığ halkı ile dayanışma yardımlaşmayı göstermek amacıyla buradan yardım tırımızı yola çıkarıp göndereceğiz” diye konuştu.
Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan depremde evleri zarar görenlere yardım kampanyası başlattıklarını söyledi. Belediyenin önünde gazetecilere konuşan Gürkan, Edirnelilerin her zaman olduğu gibi bugün de duyarlılık göstererek kampanyaya destek verdiğini söyledi.
Yardım tırını bugün yola çıkaracaklarını belirten Gürkan, “Elazığ halkına ulaştıracağız. Elazığ ilimizde Sivrice ilçe merkezde olmak üzere çevre ilçeleri de etkileyen 6,8 büyüklüğünde bir deprem oldu. İçişleri bakanının bir açıklaması vardı. 22 vatandaşımızı kaybettik. Enkaz altında 22 kişi tespit edildi. Onlara ulaşılmaya çalışılıyor. Bin üzerinde de yaralı vatandaşımız var. Ama onlarda açıklanana göre hayati tehlike yok. Tabi öncelikle başta Elazığ olmak üzere depremden etkilenen bütün vatandaşlarımıza, bütün ülkemize, bütün insanlarımıza geçmiş olsun diyoruz. Maalesef deprem nedeniyle 22 vefatımız var. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza da Cenabı Allah’tan rahmet diliyoruz. Kış olması nedeniyle soğuk o bölge daha da soğuk sabah eksi 11 dereceydi. Bizde depremden 2 saat sonra birçok belediye oraya yardım araçlarını gönderdi. Onunla ilgili de yetkililerle görüştüm. Şuanda bir AKUT ya da EDAK gibi ekiplere ihtiyaç olmadığını çünkü toplamda 30 ev yıkılmış yeteri sayıda ekip ve araç olduğunu kurtarma aracı olduğunu söylediler. Tabi ki devletimiz büyük bir devlet hepimizin izlediği gibi devlet, millet bütün kurumları ile birimleri ile belediyeleriyle, AFAD’yla ve diğer tüm kurumlar orada teyakkuza geçmiş durumda bizim gözlediğimiz kadarıyla depremin olduğu andan itibari ile de gerçekten çok hızlı bir aksiyon alındı. Her şey planlı, önceden çalışıldığı gibi gidiyor. Bunu sevindirici yönü ama tabi oradaki vatandaşlarımızın bir günlük değil deprem hasar tespit çalışmaları başladığında kaç evin oturulamaz olduğu, kaç evin, kaç vatandaşın çadıra, giysiye battaniyeye, yiyecek, içeceğe ihtiyacı olduğu o zaman ortaya çıkacak. Şimdilik bunlar geçici tedbirler. Bizde Edirneliler olarak belediyemiz olarak deprem akşamı depremden yaklaşık 2 saat sonra bir yardım kampanyası başlattık. Edirneliler her zaman olduğu gibi çok büyük bir duyarlılıkla her türlü giysi yardımını yapıyorlar. Destek oluyorlar. Bizde belediye olarak hem bunu koordine ediyoruz. Hem de bizim Dost Eller Dayanışma Evimizde birikmiş olan giysi ve diğer eşyalardan destekler yaparak kısa sürede bunları derleyip toparlayacağız. Arkadaşlarım ambalajlar içinde çalışmalar yaptılar onlarda hazır pazartesi sabahı erken saatlerde buradan Edirne halkı adına Elazığ halkı ile dayanışma yardımlaşmayı göstermek amacıyla buradan yardım tırımızı yola çıkarıp göndereceğiz” diye konuştu.





