Edirne İl Genel Meclisi Ekim ayı toplantılarının 3’üncüsü İl Genel Meclis Başkanı Mehmet Geçmiş Başkanlığında devam etti. 4 raporun görüşülüp karara bağlandığı raporda Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı Mustafa Üstün, Damlama Sulama Sistemi ve Çeltik Ekimi hakkında il genel meclis üyelerine rapor sunumu yaptı.
Üstün, sunduğu raporda şu ifadeleri kullandı; “Tarım ve Orman Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğünce 2021 yılında yürütülen ‘Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi Projesi’ kapsamında İl Müdürlüğü tarafından hazırlanarak uygulanan ‘Edirne İlinde Damla Sulama Yöntemi ile Çeltik Yetiştiriciliğinin Yaygınlaştırılması Projesi’, Havsa, Uzunköprü, Meriç, Keşan, Enez, İpsala ve Edirne Merkez’de olmak üzere 32 üreticimizle, 930 dekar alanda yürütülmüştür. Proje kapsamında, 20 bin 320 kilogram sertifikalı çeltik tohumu dağıtımı yapılmıştır. Bu sistemle yetiştirilen çeltikler hasat olgunluğu dönemindedir. Proje ile; ilimizdeki su ve toprak kaynaklarının korunması, sulama suyu masraflarının azaltılıp yüzde 60 oranında su tasarrufu sağlanması, sulama imkanı olan eğimli arazilerde çeltik ekimi yapılarak ekim alanlarımızın arttırılması ve özellikle yem bitkisi ekilişi yapılan alanlarda hasattan sonra çeltik ekimi yapılarak bir sezonda iki ürün almak amaçlanmıştır.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





