Ciğerci esnafı Uğurcan İmrak, girdi maliyetlerinde ciğerden sonra en fazla yağ ve unun fiyatının arttığını söyledi. Ciğer ve köftede zam beklentisi içinde olduklarını belirten İmrak, “Tüm dünyada olduğu gibi girdi maliyetlerimiz oldukça yükseldi. Bizim hammaddemiz öncelikle ciğer geliyor, yağ ve un onu takip ediyor. Aldığımız her ürünün bize geliş maliyeti yükseldiği için bizde ciğer ve köfteye zam beklentisi içindeyiz. Zam yapmamız ne kadar uygun olur o tartışılır herkesin kendine göre bir fikri vardır. Ancak bu maliyetlerle bizim para kazanabilmemiz az da olsa kar edebilmemiz biraz daha sıkıntılı olabilir diye düşünüyorum.” İfadelerini kullandı.
“GÖRÜNEN KÖY KILAVUZ İSTEMİYOR”
Ciğerin toptan alış fiyatlarının yükseldiğini ifade eden İmrak, ciğerin satış fiyatına makul bir artış yapılması gerektiğini söyledi. İmrak, “Ciğerin kilo başına alış fiyatı şu anda 70 TL. Bir analiz yaptığımızda domatesi, biberi, soğanını da için koyup, ciğerin unu, yağı ve ciğerin kendisi olarak baktığımızda 40 liranın üzerinde olabilir düşünüyorum. Odaya bizim zam talep etmememiz ya da etmemizin çok önemli olduğunu düşünmüyorum görünen köy kılavuz istemiyor. Başkanlarımız, dernek, oda başkanlarımız var. Hepsi bir araya gelip makul bir artış yapar ise sanırım daha uygun olacaktır.” Şeklinde konuştu. (Haber-Fotoğraf: Ali KARAMAN)





