Şükrüpaşa mahallesinde simit satan seyyar esnaf Çiftlikçi, “TRT’de sevindirici bir haber duydum, devlet büyüklerimiz, yerlere kirletenlere 3 yüz 51 lira para cezası uygulanacağı söylüyorlar. Yerlere izmarit atanlar cezalandırılmalıdır.” Dedi.
Şükrüpaşa mahallesinde esnaflık yapan Emin Çiftlikçi, satış yaptığı yerde sigara izmaritlerinin yerlere atılmasından şikayetçi olduğunu belirtti. Çiftlikçi, insanların izmaritlerini ve çöplerini yere atmaması için dükkanında bilgilendirici afiş bulunduruyor. Çiftlikçi yere atılan izmaritleri toplayarak çöpe atıyor.
Çiftlikçi, yere atılan izmaritlerin çok büyük tehlike olduğunu, solunum yolları hastalıklarının bir numaralı düşmanı olduğunu ifade ederek, “Araçlar izmaritleri toz ediyor, gözle görünmez toz hepsini atmosfer kaldırıp soluyoruz. Toplumumuzun yarısında nefes darlığı var. Çocuklara kadar inmiş durumda, çok tehlikeli bir durum biz bunun farkında değiliz. Bu bize nereden kaldıysa kötü alışkanlık. Arkamızdan gelen gençler ve çocuklarımız da bizden görüyor aynı şeyi uyguluyorlar. Ben meydanda olduğum için dikkatimi çekiyor sürücülerin yüzde 70’i araçlarından sigara izmaritlerini camdan aşağıya atıyorlar. Bu büyük bir tehlikedir.” Dedi.
“YERE İZMARİT ATARSAM BANA DA CEZA UYGULASINLAR”
Çiftlikçi, TRT’de yerlere kirletenlere bin lira ceza uygulanacağı söylendiğini ifade ederek, “Büyüklerimiz buna el atması lazım. Maalesef hastalıkların biri bitiyor biri başlıyor. Bu ortamda devam edersek adı değişir hastalıkların bitmez. 15 Ekim de TRT’de sevindirici bir haber duydum, devlet büyüklerimiz yerlere kirletenlere 351ceza uygulanacağı söylüyorlar. Hatayı yaparsam bana da ceza uygulasınlar. Yeter ki bu tehlikeden kurtulalım.” Şeklinde konuştu.
TELEVİZYON PROGRAMINDA 1 İZMARİTİNİN 6 TON SUYU KİRLETTİĞİNİ İZLEMİŞ
Çiftlikçi, izlediği bir televizyon programında, yere atılan bir sigara izmariti yağmur yağdığı zaman 6 ton suyu kirlettiğini öğrendiğini söyledi. Çiftlikçi, “Fark etmediğimiz tehlikesi daha var. 2 yıl önce bir canlı yayında çevre ve sağlık konusunda profesörler fikirlerini açıklıyorlardı. Bir tane profesör dedi ki ‘Farkında olmadığımız gözden kaçırdığımız büyük bir tehlike var, çevre konusunda. Yere atılan bir sigara izmariti yağmur yağdığı zaman 6 ton suyu kirletir Milyonlarca da sigara izmariti var yollarda. Düşüne biliyor musunuz bunlar nere gidiyor içme suyuna gidiyor denize gidiyor.” İfadelerine yer vedi.
Çiftlikçi izmaritlerin doğaya zarar verdiğini bu konuda önlemlerin alınması gerektiğinin altını çizdi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)
Şükrüpaşa mahallesinde esnaflık yapan Emin Çiftlikçi, satış yaptığı yerde sigara izmaritlerinin yerlere atılmasından şikayetçi olduğunu belirtti. Çiftlikçi, insanların izmaritlerini ve çöplerini yere atmaması için dükkanında bilgilendirici afiş bulunduruyor. Çiftlikçi yere atılan izmaritleri toplayarak çöpe atıyor.
Çiftlikçi, yere atılan izmaritlerin çok büyük tehlike olduğunu, solunum yolları hastalıklarının bir numaralı düşmanı olduğunu ifade ederek, “Araçlar izmaritleri toz ediyor, gözle görünmez toz hepsini atmosfer kaldırıp soluyoruz. Toplumumuzun yarısında nefes darlığı var. Çocuklara kadar inmiş durumda, çok tehlikeli bir durum biz bunun farkında değiliz. Bu bize nereden kaldıysa kötü alışkanlık. Arkamızdan gelen gençler ve çocuklarımız da bizden görüyor aynı şeyi uyguluyorlar. Ben meydanda olduğum için dikkatimi çekiyor sürücülerin yüzde 70’i araçlarından sigara izmaritlerini camdan aşağıya atıyorlar. Bu büyük bir tehlikedir.” Dedi.
“YERE İZMARİT ATARSAM BANA DA CEZA UYGULASINLAR”
Çiftlikçi, TRT’de yerlere kirletenlere bin lira ceza uygulanacağı söylendiğini ifade ederek, “Büyüklerimiz buna el atması lazım. Maalesef hastalıkların biri bitiyor biri başlıyor. Bu ortamda devam edersek adı değişir hastalıkların bitmez. 15 Ekim de TRT’de sevindirici bir haber duydum, devlet büyüklerimiz yerlere kirletenlere 351ceza uygulanacağı söylüyorlar. Hatayı yaparsam bana da ceza uygulasınlar. Yeter ki bu tehlikeden kurtulalım.” Şeklinde konuştu.
TELEVİZYON PROGRAMINDA 1 İZMARİTİNİN 6 TON SUYU KİRLETTİĞİNİ İZLEMİŞ
Çiftlikçi, izlediği bir televizyon programında, yere atılan bir sigara izmariti yağmur yağdığı zaman 6 ton suyu kirlettiğini öğrendiğini söyledi. Çiftlikçi, “Fark etmediğimiz tehlikesi daha var. 2 yıl önce bir canlı yayında çevre ve sağlık konusunda profesörler fikirlerini açıklıyorlardı. Bir tane profesör dedi ki ‘Farkında olmadığımız gözden kaçırdığımız büyük bir tehlike var, çevre konusunda. Yere atılan bir sigara izmariti yağmur yağdığı zaman 6 ton suyu kirletir Milyonlarca da sigara izmariti var yollarda. Düşüne biliyor musunuz bunlar nere gidiyor içme suyuna gidiyor denize gidiyor.” İfadelerine yer vedi.
Çiftlikçi izmaritlerin doğaya zarar verdiğini bu konuda önlemlerin alınması gerektiğinin altını çizdi. (Haber-Fotoğraf: Alp Togan BOLU)





