Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Son defa konuyla ilgili basın toplantısı yaptığını kaydeden Dinamik Koleji Sahibi Murat Er, “Ben açıklamalarımı belgelere dayandırarak belgelerle yapıp daha sonra bu konuyla ilgili karşı tarafın açıklaması ne olursa olsun. Herhangi bir açıklama yapmayacağım. Çünkü olay artık yargıya intikal etmiştir. Yüce Türk yargısının kararını hepimiz sabırla bekleyeceğiz. Saygıyla da bu karara uyacağız” dedi.
Recep Zıpkınkurt’un basın toplantısı yaptığını toplantıdan aklında kalan birkaç noktaya cevap vereceğini belirten Er, “Sayın Zıpkınkurt, ‘Biz bu binayı kiraya verirken bilmem yılında tadilat oldu. Sonra kipa yapıldı. Yollar genişletildi. Sonra biz kiraya verdik. Ve 100 yıl dahi kalsa belediye bu binaya dokunmazdı. Onun için bizim binamızın herhangi bir ayıbı yoktu’ şeklinde dedi. Bu binanın içerisi metruk bir haldeydi. Binanın eski görüntüleri de mevcut şuan ki hali de ortada. Bana diyor ya, ‘aklı yok muymuş binanın ayıplı olduğu 14 ay sonra mı aklına gelmiş acaba’ sayın Recep Zıpkınkurt’un aklı yok muymuş buranın tadile edilmesi gerektiğini bilmiyor mu? birinin eski haliyle alıp herhangi bir şey yapması mümkün mü? Gazoz fabrikasıymış, ister gazoz fabrikası olsun, ister itfaiye olsun. İster okul olsun. İster başka bir şey olsun. Fotoğraflarda gördüğümüz halde kullanılamaz. Bu binayı kiralarsan kullanamazsın çünkü belediyeye gitmen gerekir. Belediyede buraya bu yol genişletilmiş belediye de buraya tadilat ruhsatı vermez. Deme aklını acaba düşünmemiş mi?” dedi.
“KİRA DEKONTLARI BURADA”
Kiralar ile ilgili Temmuz ayından beri kira almadığını ifade edildiğini söyleyen Murat Er yatırılan bütün kira dekontlarını gazetecilere dosya halinde sundu. Er, “Sayın Recep Zıpkınkurt hangi niyetlerle bu işe girişti hangi niyetlerle bu okulun önümüzdeki yıl tahliye edileceğini söylüyor. Hukuki belgeler ile bunları açıklayabilirim. Bahsettiği 14 ay önce geçtiğimiz gün yaptığı açıklamada yalan söyleyerek tadilat boyunca herhangi bir kira alınmadığını bize demiş ki tadilat yapıyorsunuz okul başladıktan sonra yani 9’ncu aydan sonra kira ödersiniz demiş. Sayın Recep Zıpkınkurt 22 Kasım 2018 yılından 23 Ocak 2020 tarihleri arasındaki bütün ödemiş olduğumuz dekontlar mevcut ödediğimiz miktarlar da mevcut hepsini doküman hallinde sizlere sunmak istiyorum. Sözüne itibar ettik. Adam sandık. Tadilat bitinceye kadar binanın ilk yılı şuan içinde bulunduğumuz süre boyunca kira 75 bin lira olacak. Artı KDV ile birlikte 88 bin 500 lira olacak. Ama sözleşmeye benim hatam onun hatası değil. O kötü niyetliymiş ben kötü niyetini fark edemedim. Güvendiğim için mukaveleyi hiç okumadan imzaladım. Mukavele de bir madde var. Böyle bir maddeyi kiraya veren ne için sözleşmeye koyar taraflar sözleşme metninde yer alan bazı hükümlerin Türk borçlar kanunun kira sözleşmesinin dair hükmüne aykırılı olduğunu bile bile imzalamışlardır. Şeklinde ifade ediliyor. İtiraz etmeden ödemeye başlamışız. Üçüncü ayda sayın Recep Zıpkınkurt tadilat boyunca kira almadığını söylemişti. Mart, Nisan, Mayıs, Nisan, Haziran ve Temmuz ayında kiralar hesabına yatmış. Şimdiye kadar ödenmiş olan dekontlar sizlere sunmuş olduğum dosyanın içerisinde bulunmaktadır. Dekontlar görmüş olduğunuz üzere sırasıyla var. 7’nci aydan sonra 9’ncu ayda yine bize imzalattığı sözleşme ile okula kiraya vermiş ya Recep Bey bir okul açtırmış 96 kişi buradan ekmek yiyor. Aileleri ile birlikte 400-500 kişiye tekabül eder” diye konuştu.
“ESKİ BİNANIN HALİNİ FOTOĞRAFLARDAN GÖRDÜK”
Er, “Toplam 740 bin 641 lira şuan da banka hesabında olan yaptığımız sözleşme ile söylemiştim daha önce hesabımıza yatan her parayı Recep Bey alabiliyor diye. Şuan da hesapta olan 126 bin 424 lira ile birlikte Recep Zıpkınkurt’un hesabına 867 bin 65 lira geçmiş bulunmakta. Eski binanın halini fotoğraflardan gördük. Vicdani olarak düşünün adam almış bu binayı bu hale getirmiş bir kuruş para talep etmemiş diğer kurumların 3’te biri 4’te biri fiyatına kayıt almış diğer kurumların 3 katı öğretmen çalıştırmış belediye ile sıkıntılar yaşamış. Belediyenin suçu değil. İmar kanunu bu buna rağmen belediye başkanının çabalarıyla çözülmüş buna rağmen teşviki yanmış ona rağmen borcunu inkar etmemiş 900 bin lira ödemiş. Kendisi tacirmiş, tüccarmış öyle söyledi. Ama biz tacir, tüccar değiliz biz öğretmeniz biz eğitim veriyoruz burada” şeklinde konuştu.
Son defa konuyla ilgili basın toplantısı yaptığını kaydeden Dinamik Koleji Sahibi Murat Er, “Ben açıklamalarımı belgelere dayandırarak belgelerle yapıp daha sonra bu konuyla ilgili karşı tarafın açıklaması ne olursa olsun. Herhangi bir açıklama yapmayacağım. Çünkü olay artık yargıya intikal etmiştir. Yüce Türk yargısının kararını hepimiz sabırla bekleyeceğiz. Saygıyla da bu karara uyacağız” dedi.
Recep Zıpkınkurt’un basın toplantısı yaptığını toplantıdan aklında kalan birkaç noktaya cevap vereceğini belirten Er, “Sayın Zıpkınkurt, ‘Biz bu binayı kiraya verirken bilmem yılında tadilat oldu. Sonra kipa yapıldı. Yollar genişletildi. Sonra biz kiraya verdik. Ve 100 yıl dahi kalsa belediye bu binaya dokunmazdı. Onun için bizim binamızın herhangi bir ayıbı yoktu’ şeklinde dedi. Bu binanın içerisi metruk bir haldeydi. Binanın eski görüntüleri de mevcut şuan ki hali de ortada. Bana diyor ya, ‘aklı yok muymuş binanın ayıplı olduğu 14 ay sonra mı aklına gelmiş acaba’ sayın Recep Zıpkınkurt’un aklı yok muymuş buranın tadile edilmesi gerektiğini bilmiyor mu? birinin eski haliyle alıp herhangi bir şey yapması mümkün mü? Gazoz fabrikasıymış, ister gazoz fabrikası olsun, ister itfaiye olsun. İster okul olsun. İster başka bir şey olsun. Fotoğraflarda gördüğümüz halde kullanılamaz. Bu binayı kiralarsan kullanamazsın çünkü belediyeye gitmen gerekir. Belediyede buraya bu yol genişletilmiş belediye de buraya tadilat ruhsatı vermez. Deme aklını acaba düşünmemiş mi?” dedi.
“KİRA DEKONTLARI BURADA”
Kiralar ile ilgili Temmuz ayından beri kira almadığını ifade edildiğini söyleyen Murat Er yatırılan bütün kira dekontlarını gazetecilere dosya halinde sundu. Er, “Sayın Recep Zıpkınkurt hangi niyetlerle bu işe girişti hangi niyetlerle bu okulun önümüzdeki yıl tahliye edileceğini söylüyor. Hukuki belgeler ile bunları açıklayabilirim. Bahsettiği 14 ay önce geçtiğimiz gün yaptığı açıklamada yalan söyleyerek tadilat boyunca herhangi bir kira alınmadığını bize demiş ki tadilat yapıyorsunuz okul başladıktan sonra yani 9’ncu aydan sonra kira ödersiniz demiş. Sayın Recep Zıpkınkurt 22 Kasım 2018 yılından 23 Ocak 2020 tarihleri arasındaki bütün ödemiş olduğumuz dekontlar mevcut ödediğimiz miktarlar da mevcut hepsini doküman hallinde sizlere sunmak istiyorum. Sözüne itibar ettik. Adam sandık. Tadilat bitinceye kadar binanın ilk yılı şuan içinde bulunduğumuz süre boyunca kira 75 bin lira olacak. Artı KDV ile birlikte 88 bin 500 lira olacak. Ama sözleşmeye benim hatam onun hatası değil. O kötü niyetliymiş ben kötü niyetini fark edemedim. Güvendiğim için mukaveleyi hiç okumadan imzaladım. Mukavele de bir madde var. Böyle bir maddeyi kiraya veren ne için sözleşmeye koyar taraflar sözleşme metninde yer alan bazı hükümlerin Türk borçlar kanunun kira sözleşmesinin dair hükmüne aykırılı olduğunu bile bile imzalamışlardır. Şeklinde ifade ediliyor. İtiraz etmeden ödemeye başlamışız. Üçüncü ayda sayın Recep Zıpkınkurt tadilat boyunca kira almadığını söylemişti. Mart, Nisan, Mayıs, Nisan, Haziran ve Temmuz ayında kiralar hesabına yatmış. Şimdiye kadar ödenmiş olan dekontlar sizlere sunmuş olduğum dosyanın içerisinde bulunmaktadır. Dekontlar görmüş olduğunuz üzere sırasıyla var. 7’nci aydan sonra 9’ncu ayda yine bize imzalattığı sözleşme ile okula kiraya vermiş ya Recep Bey bir okul açtırmış 96 kişi buradan ekmek yiyor. Aileleri ile birlikte 400-500 kişiye tekabül eder” diye konuştu.
“ESKİ BİNANIN HALİNİ FOTOĞRAFLARDAN GÖRDÜK”
Er, “Toplam 740 bin 641 lira şuan da banka hesabında olan yaptığımız sözleşme ile söylemiştim daha önce hesabımıza yatan her parayı Recep Bey alabiliyor diye. Şuan da hesapta olan 126 bin 424 lira ile birlikte Recep Zıpkınkurt’un hesabına 867 bin 65 lira geçmiş bulunmakta. Eski binanın halini fotoğraflardan gördük. Vicdani olarak düşünün adam almış bu binayı bu hale getirmiş bir kuruş para talep etmemiş diğer kurumların 3’te biri 4’te biri fiyatına kayıt almış diğer kurumların 3 katı öğretmen çalıştırmış belediye ile sıkıntılar yaşamış. Belediyenin suçu değil. İmar kanunu bu buna rağmen belediye başkanının çabalarıyla çözülmüş buna rağmen teşviki yanmış ona rağmen borcunu inkar etmemiş 900 bin lira ödemiş. Kendisi tacirmiş, tüccarmış öyle söyledi. Ama biz tacir, tüccar değiliz biz öğretmeniz biz eğitim veriyoruz burada” şeklinde konuştu.





