Tarım ve Orman Bakanlığı, bitki koruma ürünlerinin kullanımını daha etkin şekilde izlemek ve güvenilir gıda üretimini desteklemek amacıyla geliştirdiği B-Reçete Sistemi'ni 1 Temmuz itibarıyla ülke genelinde uygulamaya alacak. Pilot uygulamalarda başarılı sonuçlar veren sistem, artık 81 ilde eş zamanlı olarak kullanılacak.
Yeni uygulamanın hayata geçirilmesi öncesinde Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda gerçekleştirilen toplantıda, 81 ilin Tarım ve Orman İl Müdürü bir araya gelerek sistemin uygulanmasına ilişkin hazırlıkları değerlendirdi. Toplantıda teknik süreçler, saha uygulamaları ve izlenecek yol haritası masaya yatırıldı.
B-Reçete Sistemi ile bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi ve kullanım süreçleri elektronik ortam üzerinden yürütülecek. Böylece üreticilerin kullandığı pestisitler dijital olarak kayıt altına alınacak, uygulamalar anlık takip edilebilecek ve tarımsal üretimde izlenebilirlik önemli ölçüde artırılacak.
Bakanlık, yeni sistem sayesinde bilinçsiz ve gereğinden fazla pestisit kullanımının önüne geçilmesini, bitki koruma ürünlerinin bilimsel esaslara göre kullanılmasını ve tarımsal üretimde denetim mekanizmasının güçlendirilmesini hedefliyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, B-Reçete Sistemi'nin sürdürülebilir tarım politikalarının önemli adımlarından biri olduğu vurgulanarak, "Amacımız pestisit kullanımını bilimsel, şeffaf ve izlenebilir bir yapıya kavuşturarak vatandaşlarımızın tükettiği ürünlerin güvenilirliğini daha da artırmaktır." ifadelerine yer verildi.
Bakanlık, sistemin hayata geçirilmesinde görev alan personele, üreticilere ve bitki koruma ürünü bayilerine teşekkür ederken, uygulamanın Türkiye'de tarımsal üretimin dijitalleşmesine önemli katkılar sunacağını ve güvenilir gıda hedefini güçlendireceğini bildirdi.(Haber: Refik USLUY)





