Başkan Gürkan, “İlk etapta teknik bir denetim olmayacağını apartman altında oluşturulan işyeri ve bu iş yeri yapılırken, olması gereken kolonlar, kirişler bir zarar görmüş mü? Görmemiş mi? Herhangi bir tahribata uğramış mı? ilk etapta hızlı bir şekilde tespitinin yapılacağını söyledi.
Edirne Belediyesi tarafından depreme dayanıksız binalara karşı denetlemeler başlatıldı. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, İnsanları depremin değil binaların öldürdüğünü söyledi. Gürkan “Deprem öldürmez, binalar öldürür. Depremin nasıl ve ne zaman geleceği hiç belli değil. Özellikle birden fazla katlı binaların altında yer alan, işyerleri ya da başka amaçla kullanılan, konut olmayan binaların denetimine başlıyoruz. Sorumluluğumuz gereği ve vatandaşlarımızı korumak için bunları yapmak zorundayız ve kararlılıkla yapacağız.” İfadelerini kullandı.
“OLUŞTURULAN BİNA ALTLARINDAKİ İŞYERLERİ İNSANLARIMIZA ADETA BİR MEZAR OLDU”
Edirne Belediyesi’nde düzenlediği basın toplantısında konuşan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, birden fazla katlı binaların altında yer alan işyerlerinde denetlemeler yapılacağını söyledi. Gürkan, “Edirne’de birden fazla katlı binaların altında yer alan işyerlerini bugün itibariyle denetlenmeye başlanacağız. Maalesef bu gerçeği biz Türkiye olarak çok sık yaşayan ülkelerden birisiyiz. Ülkemizin belli bir kesimi deprem bölgesinde, fay hatlarına çok yakın. Elbette 1999 Gölcük depreminden sonra Türkiye’de bu anlamda çok ileri tedbirler alındı. Fonlar oluşturuldu, destekler geliştirildi, deprem yönetmeliği çıkarıldı, binaların bu yönetmeliğe göre yapılması şartları getirildi. Ama İzmir’de gördük ki kuralları yazmanız bir şey ifade etmiyor. Eğer kuralları uygulamazsanız, cezai yaptırımları uygulamazsanız, yaptığınız kurallar sadece kâğıt üzerinde kalıyor. İzmir’de ilk etapta yıkılan binalara baktığımızda birçoğunun apartman altındaki işyerlerinde, o işyerini genişletmek için yapılan hatalı çalışmalardan kaynaklandığını görüyoruz. Nedir bu; bir apartman altına işyeri açılmış, alanı genişletmek için apartmanın taşıyıcı kolanları zafiyete uğratılmış, bazısında tamamen kesilmiş, bazısında zarar verilmiş. Böyle olunca bir sarsıntıda o apartman tümüyle çökerek, insanlarımıza adeta bir mezar oldu.” Şeklinde konuştu.
“EDİRNE İÇİN YAPMAK ZORUNDAYIZ”
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan; “İlk etapta teknik bir denetim olmayacağını apartman altında bir işyeri oluşturulurken ve bu iş yeri yapılırken, olması gereken kolonlar, kirişler bir zarar görmüş mü? Görmemiş mi? Herhangi bir tahribata uğramış mı? Gibi tespitlerin yapılacağını söyledi. Gürkan, “İnşallah Edirne’de böyle bir şey çıkmaz. Ama çıkarsa da kanunların bize verdiği yetkiyle, teknik ve statik incelemeleri yaparak, kimseye hatır-gönül demeden kanunun emrettiği şekilde, sert bir şekilde müdahale edeceğiz. Bunu halkımız için, Edirneliler için, Edirne için yapmak zorundayız. Depremin nasıl ve ne zaman geleceği hiç belli değil. Sorumluluğumuz gereği ve vatandaşlarımızı korumak için bunları yapmak zorundayız ve kararlılıkla yapacağız. Böyle bir bina çıkarsa önce mühürleyeceğiz, sonra teknik testleri paylaşacağız. Gerekirse o binaların boşaltılmasını sağlayacağız. Can her şeyden önemli. Dün İzmir’de depremzede vatandaşlar ile konuşurken, o insanların gözünde gördüğümüz tereddüttü, korkuyu, kaygıyı hiç kimsenin yaşamasını istemeyiz. Sorumluluğumuz Edirne’ye, Edirnelilere karşı. Biz de bu sorumluluğu yerine getireceğiz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
Edirne Belediyesi tarafından depreme dayanıksız binalara karşı denetlemeler başlatıldı. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, İnsanları depremin değil binaların öldürdüğünü söyledi. Gürkan “Deprem öldürmez, binalar öldürür. Depremin nasıl ve ne zaman geleceği hiç belli değil. Özellikle birden fazla katlı binaların altında yer alan, işyerleri ya da başka amaçla kullanılan, konut olmayan binaların denetimine başlıyoruz. Sorumluluğumuz gereği ve vatandaşlarımızı korumak için bunları yapmak zorundayız ve kararlılıkla yapacağız.” İfadelerini kullandı.
“OLUŞTURULAN BİNA ALTLARINDAKİ İŞYERLERİ İNSANLARIMIZA ADETA BİR MEZAR OLDU”
Edirne Belediyesi’nde düzenlediği basın toplantısında konuşan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, birden fazla katlı binaların altında yer alan işyerlerinde denetlemeler yapılacağını söyledi. Gürkan, “Edirne’de birden fazla katlı binaların altında yer alan işyerlerini bugün itibariyle denetlenmeye başlanacağız. Maalesef bu gerçeği biz Türkiye olarak çok sık yaşayan ülkelerden birisiyiz. Ülkemizin belli bir kesimi deprem bölgesinde, fay hatlarına çok yakın. Elbette 1999 Gölcük depreminden sonra Türkiye’de bu anlamda çok ileri tedbirler alındı. Fonlar oluşturuldu, destekler geliştirildi, deprem yönetmeliği çıkarıldı, binaların bu yönetmeliğe göre yapılması şartları getirildi. Ama İzmir’de gördük ki kuralları yazmanız bir şey ifade etmiyor. Eğer kuralları uygulamazsanız, cezai yaptırımları uygulamazsanız, yaptığınız kurallar sadece kâğıt üzerinde kalıyor. İzmir’de ilk etapta yıkılan binalara baktığımızda birçoğunun apartman altındaki işyerlerinde, o işyerini genişletmek için yapılan hatalı çalışmalardan kaynaklandığını görüyoruz. Nedir bu; bir apartman altına işyeri açılmış, alanı genişletmek için apartmanın taşıyıcı kolanları zafiyete uğratılmış, bazısında tamamen kesilmiş, bazısında zarar verilmiş. Böyle olunca bir sarsıntıda o apartman tümüyle çökerek, insanlarımıza adeta bir mezar oldu.” Şeklinde konuştu.
“EDİRNE İÇİN YAPMAK ZORUNDAYIZ”
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan; “İlk etapta teknik bir denetim olmayacağını apartman altında bir işyeri oluşturulurken ve bu iş yeri yapılırken, olması gereken kolonlar, kirişler bir zarar görmüş mü? Görmemiş mi? Herhangi bir tahribata uğramış mı? Gibi tespitlerin yapılacağını söyledi. Gürkan, “İnşallah Edirne’de böyle bir şey çıkmaz. Ama çıkarsa da kanunların bize verdiği yetkiyle, teknik ve statik incelemeleri yaparak, kimseye hatır-gönül demeden kanunun emrettiği şekilde, sert bir şekilde müdahale edeceğiz. Bunu halkımız için, Edirneliler için, Edirne için yapmak zorundayız. Depremin nasıl ve ne zaman geleceği hiç belli değil. Sorumluluğumuz gereği ve vatandaşlarımızı korumak için bunları yapmak zorundayız ve kararlılıkla yapacağız. Böyle bir bina çıkarsa önce mühürleyeceğiz, sonra teknik testleri paylaşacağız. Gerekirse o binaların boşaltılmasını sağlayacağız. Can her şeyden önemli. Dün İzmir’de depremzede vatandaşlar ile konuşurken, o insanların gözünde gördüğümüz tereddüttü, korkuyu, kaygıyı hiç kimsenin yaşamasını istemeyiz. Sorumluluğumuz Edirne’ye, Edirnelilere karşı. Biz de bu sorumluluğu yerine getireceğiz.” İfadelerini kullandı. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





