Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
BES Edirne Şubesi 9.Olağan genel kurulunu yaptı. Genel Kurul saygı duruşunda bulunulmasıyla başlasa da İstiklal Marşı’nın okunmaması dikkat çekti.
Divan başkanlığına Eğitim Sen Edirne Şube Başkanı Ayhan Fırtına getirilirken, üyeliklere de Muharrem Demir ve Bahtiyar Alkanlı seçildi.
Divan Başkanı Ayhan Fırtına yaptığı konuşmada çok önemli bir süreç yaşadıklarını dile getirerek geçtiğimiz gün İdlib’de askerlerimize yapılan saldırıda şehit olanlara Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı diledi.
Fırtına, “Bu süreçle ilgili 2-3 gün önce Perşembe günü akşamı bir hava saldırısıyla 33, sonradan bir askerimizin de yaşamını yitirmesiyle 36 kaybımız oldu. Bu kayıplarla birlikte 30’dan fazla yaralımızın da olduğunu biliyoruz, bu kayıpları yaşayan ülkemize başsağlığı diliyoruz. Acı bir durum yaşıyoruz, bu acıları bir yandan oradan yaşarken diğer yandan güney sınırımızda ve sınır dışında yaşanan bu savaş halinin etkilerini biz buradan hissetmeyeceğimizi zannediyoruz ama yine dünden itibaren sınırlarımız çok hareketli, göçmenler Edirne’yi kuşatmış durumda. Basın mensubu arkadaşlarımız bize bunları canlı olarak yayınlıyorlar yurdun dört bir yanından. Şimdi bu konuyu çok düşünmemişizdir belki ama daha önceden de biliyorsunuz yaşadık biz bunu, yine sınırlarımızı açıyoruz şeyiyle Türkiye Cumhuriyeti devleti bunu Avrupa devletlerine bir koz olarak kullanıyor. Bu tabi ki onların kendi hesaplarıdır ama burada acıyı, ızdırabı, işkenceyi çeken bu insanlar, bu durumu hiç yakıştırmıyoruz. Onlar daha iyi bir hayat yaşayabilmek adına yola çıkmışlar, hiç kimse vatanını, toprağını, ailesini perişan ederek bir yerlere gitmek istemez. Eğer bölgemiz doğusuyla, batısıyla, kuzeyiyle barış ve kardeşlik içerisinde bir ortam yaratılmış olsa, bu ızdıraplar yaşanmaz. Şu anda biliyorsunuz akşam yağışta oldu bu insanlar sınırda yağmurun altında bir ateş başında çoluğuyla, çocuğuyla, hastasıyla, yaşlısıyla, genciyle oradalar. Nasıl bir askerlerimizi, yurttaşlarımızı kaybettiğimiz ızdırabı yaşıyorsak, onlarda şu an ne ızdıraplar içerisinde olduğunu bilemiyoruz tabi ki. Oradan arkadaşlarımız bize en iyi şekilde yansıtacaklar. Şimdi bunlar bir yandan yaşanırken bir yandan da emeği ile geçinmek için mücadele eden kamu emekçilerinin büro iş kolunda faaliyet yürüten disk emekçilerini ben yürüttükleri bu mücadeleden dolayı kutluyorum” dedi.
Şube Başkanı İncihan Çağlayan dönemi değerlendirirken “Örgütlü toplum her zaman başarıya ulaşır” dedi.
Gündemin görüşülmesinin ardından seçimlere geçildi. Yönetim Kurulu’na Cengiz Demir, Emre Sarı, Kıvılcım Ozan Gürbüz, Mertcan Yalçın, Nebahat Şener, Vedat Kocaman ve Volkan Altınsoy seçildi.
Denetim Kurulu’na Tuncay Yavuz, Mehmet Tolunay ve Özlem Gürbüz getirilirken, Disiplin Kurulu’na da Zekeriya Girgin, Ünal Kalyoncu, Mustafa Şimşek, Erdinç Özger ve Kemal Tüfekçi seçildi.
Üst Kurul Delegeliklerine de Emre Sarı, Cengiz Demir, Zekeriya Girgin, Nebahat Şener ve Vedat Kocaman seçildi.
BES Edirne Şubesi 9.Olağan genel kurulunu yaptı. Genel Kurul saygı duruşunda bulunulmasıyla başlasa da İstiklal Marşı’nın okunmaması dikkat çekti.
Divan başkanlığına Eğitim Sen Edirne Şube Başkanı Ayhan Fırtına getirilirken, üyeliklere de Muharrem Demir ve Bahtiyar Alkanlı seçildi.
Divan Başkanı Ayhan Fırtına yaptığı konuşmada çok önemli bir süreç yaşadıklarını dile getirerek geçtiğimiz gün İdlib’de askerlerimize yapılan saldırıda şehit olanlara Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı diledi.
Fırtına, “Bu süreçle ilgili 2-3 gün önce Perşembe günü akşamı bir hava saldırısıyla 33, sonradan bir askerimizin de yaşamını yitirmesiyle 36 kaybımız oldu. Bu kayıplarla birlikte 30’dan fazla yaralımızın da olduğunu biliyoruz, bu kayıpları yaşayan ülkemize başsağlığı diliyoruz. Acı bir durum yaşıyoruz, bu acıları bir yandan oradan yaşarken diğer yandan güney sınırımızda ve sınır dışında yaşanan bu savaş halinin etkilerini biz buradan hissetmeyeceğimizi zannediyoruz ama yine dünden itibaren sınırlarımız çok hareketli, göçmenler Edirne’yi kuşatmış durumda. Basın mensubu arkadaşlarımız bize bunları canlı olarak yayınlıyorlar yurdun dört bir yanından. Şimdi bu konuyu çok düşünmemişizdir belki ama daha önceden de biliyorsunuz yaşadık biz bunu, yine sınırlarımızı açıyoruz şeyiyle Türkiye Cumhuriyeti devleti bunu Avrupa devletlerine bir koz olarak kullanıyor. Bu tabi ki onların kendi hesaplarıdır ama burada acıyı, ızdırabı, işkenceyi çeken bu insanlar, bu durumu hiç yakıştırmıyoruz. Onlar daha iyi bir hayat yaşayabilmek adına yola çıkmışlar, hiç kimse vatanını, toprağını, ailesini perişan ederek bir yerlere gitmek istemez. Eğer bölgemiz doğusuyla, batısıyla, kuzeyiyle barış ve kardeşlik içerisinde bir ortam yaratılmış olsa, bu ızdıraplar yaşanmaz. Şu anda biliyorsunuz akşam yağışta oldu bu insanlar sınırda yağmurun altında bir ateş başında çoluğuyla, çocuğuyla, hastasıyla, yaşlısıyla, genciyle oradalar. Nasıl bir askerlerimizi, yurttaşlarımızı kaybettiğimiz ızdırabı yaşıyorsak, onlarda şu an ne ızdıraplar içerisinde olduğunu bilemiyoruz tabi ki. Oradan arkadaşlarımız bize en iyi şekilde yansıtacaklar. Şimdi bunlar bir yandan yaşanırken bir yandan da emeği ile geçinmek için mücadele eden kamu emekçilerinin büro iş kolunda faaliyet yürüten disk emekçilerini ben yürüttükleri bu mücadeleden dolayı kutluyorum” dedi.
Şube Başkanı İncihan Çağlayan dönemi değerlendirirken “Örgütlü toplum her zaman başarıya ulaşır” dedi.
Gündemin görüşülmesinin ardından seçimlere geçildi. Yönetim Kurulu’na Cengiz Demir, Emre Sarı, Kıvılcım Ozan Gürbüz, Mertcan Yalçın, Nebahat Şener, Vedat Kocaman ve Volkan Altınsoy seçildi.
Denetim Kurulu’na Tuncay Yavuz, Mehmet Tolunay ve Özlem Gürbüz getirilirken, Disiplin Kurulu’na da Zekeriya Girgin, Ünal Kalyoncu, Mustafa Şimşek, Erdinç Özger ve Kemal Tüfekçi seçildi.
Üst Kurul Delegeliklerine de Emre Sarı, Cengiz Demir, Zekeriya Girgin, Nebahat Şener ve Vedat Kocaman seçildi.





