Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme (BDDK) kurumunun 2014’te aldığı karar ile kredi kartı aidatları yasal bir zemine kavuştuğunu belirten Kocabaş, “2010 ile 2014 yılı arasındaki 5 yıllık olan dönemdeki aidatlar tüketici tarafından talep edilebilir” şeklinde konuştu.
Tüketici Hakları Derneği Edirne Şube Başkanı Murat Kocabaş, “Kredi kartı aidatları 2014 yılının Kasım Ayında bankalar kurulu bir yasa çıkardı. Bu yasaya göre 2014 yılı Kasım ayından sonra kredi karlarından belli bir miktarda aidat alma hakkı tanıdı. 2010 ile 2014 yılı arasında kredi kartlarından alınan aidatlarla ilgili bize başvurduklarında o aidatları bankalar ödemek zorunda. Tüketicilerimiz banka kredi kartlarıyla ilgili aidat taleplerinde bulunduklarında bunlara dikkat etmeleri lazım. Kartlarından alınan aidatları bankaya müracaat ettiklerinde banka kredi kartıyla ilgili aidatları gösterir. Son yılın aidatlarını gösterir. 2014 yılından sonrakileri talep edemiyorlar. Ederlerse zaten tüketici hakem heyetince reddediliyor. Ama 2010 ile 2014 yılı arasındaki 5 yıllık olan dönemdeki aidatlar tüketici tarafından talep edilebilir. 2014 yılında çıkan yasada şöyle diyor; Bankalar kredi aidatı almadan kart vermek zorunda” dedi.
“BANKA 2 ÇEŞİT KART BASMAK ZORUNDA”
Bankaların 2 çeşit kart basmak zorunda olduğunu söyleyen Kocabaş, “1 aidatlı, 1 aidatsız. Aidatlı olan kart işlemi çok olan kart. Aidatsız kart ise çok düşük miktar limitli taksit yapamadığın kartlar. Bu yüzden tüketicilerin kredi kartı aidatlı kartları tercih ettiklerini görmekteyiz. Bankalara müracaat edildiğinde kredi kartı aidatı aldıkları müşterilerinin müracaatları halinde, müşterinin durumuna göre 2014’ten sonra yasa olmasına rağmen bankalar paraların bir miktarını bonus olarak kredi kartı sahibine iade etmekteler. Benim kartımı incelediğimde benden kredi kartı aidatı veya işletme adı altında para kesildiğini gördüm. Bu aidatımın tarafıma iade edilmesini istiyorum diye bankayla görüşebilirsiniz. Bankalara yasal hak verdiler. Bankalar müşterilerine jest olsun diye bonus veriyor. Bankalarda böyle bir işlem yapıyor. Yasal olarak hakları var fakat müşterilerini kaybetmesinler diye yarısını bonus olarak iade ediyor” dedi.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme (BDDK) kurumunun 2014’te aldığı karar ile kredi kartı aidatları yasal bir zemine kavuştuğunu belirten Kocabaş, “2010 ile 2014 yılı arasındaki 5 yıllık olan dönemdeki aidatlar tüketici tarafından talep edilebilir” şeklinde konuştu.
Tüketici Hakları Derneği Edirne Şube Başkanı Murat Kocabaş, “Kredi kartı aidatları 2014 yılının Kasım Ayında bankalar kurulu bir yasa çıkardı. Bu yasaya göre 2014 yılı Kasım ayından sonra kredi karlarından belli bir miktarda aidat alma hakkı tanıdı. 2010 ile 2014 yılı arasında kredi kartlarından alınan aidatlarla ilgili bize başvurduklarında o aidatları bankalar ödemek zorunda. Tüketicilerimiz banka kredi kartlarıyla ilgili aidat taleplerinde bulunduklarında bunlara dikkat etmeleri lazım. Kartlarından alınan aidatları bankaya müracaat ettiklerinde banka kredi kartıyla ilgili aidatları gösterir. Son yılın aidatlarını gösterir. 2014 yılından sonrakileri talep edemiyorlar. Ederlerse zaten tüketici hakem heyetince reddediliyor. Ama 2010 ile 2014 yılı arasındaki 5 yıllık olan dönemdeki aidatlar tüketici tarafından talep edilebilir. 2014 yılında çıkan yasada şöyle diyor; Bankalar kredi aidatı almadan kart vermek zorunda” dedi.
“BANKA 2 ÇEŞİT KART BASMAK ZORUNDA”
Bankaların 2 çeşit kart basmak zorunda olduğunu söyleyen Kocabaş, “1 aidatlı, 1 aidatsız. Aidatlı olan kart işlemi çok olan kart. Aidatsız kart ise çok düşük miktar limitli taksit yapamadığın kartlar. Bu yüzden tüketicilerin kredi kartı aidatlı kartları tercih ettiklerini görmekteyiz. Bankalara müracaat edildiğinde kredi kartı aidatı aldıkları müşterilerinin müracaatları halinde, müşterinin durumuna göre 2014’ten sonra yasa olmasına rağmen bankalar paraların bir miktarını bonus olarak kredi kartı sahibine iade etmekteler. Benim kartımı incelediğimde benden kredi kartı aidatı veya işletme adı altında para kesildiğini gördüm. Bu aidatımın tarafıma iade edilmesini istiyorum diye bankayla görüşebilirsiniz. Bankalara yasal hak verdiler. Bankalar müşterilerine jest olsun diye bonus veriyor. Bankalarda böyle bir işlem yapıyor. Yasal olarak hakları var fakat müşterilerini kaybetmesinler diye yarısını bonus olarak iade ediyor” dedi.