İşadamı Zıpkınkurt dün Ayşekadındaki ofisinde gazetecilerle bir raya gelerek geçtiğimiz günlerde kiracısı olduğu Dinamik kolejinin açıklamasına cevap verdi. Yönetim kurulu başkanlığı yaptığı şirketinin başında bulunan Zıpkınkurt, Dinamik koleji ile ilgili olarak, “Ticaret ve Sanayi Odasının avukatları da onunla ilgili işlemlere başladılar zaten başkanın şahsında kuruma saldırıları da hukuki olarak cevap vereceğiz” dedi.
Zıpkınkurt, “Geçen hafta şirketlerimizden bir tanesinin sahibi olduğu dinamik koleji binası ile alakalı kiracımız tarafından bir basın açıklaması oldu. Buna cevap vermem lazım. Bu bilgileri de siz basın mensupları ve kamuoyu ile paylaşma ihtiyacı duydum. Her ne kadar şahsıma ve Ticaret ve Sanayi Odasına saldırsa da bu arkadaşımız. Öncelikle burası benim şirketimin merkezi ve şirketimle ilgili cevaplar vereceğim. Basın da yer alan bilgilere göre bu arkadaşımız demiş ki; belediye gitmeyin ayıplı bir bina etti diyor bu arkadaşımız. Bina 1979 yılında gazoz fabrikası olarak yapılmış daha sonra 1984 yılında ilave depolar yapılmış ruhsatları alınmış her türlü izin ve ruhsatları var. Ancak 2000 yılında belediye bir plan tadilatı yapmış KİPA inşaatının başlamasıyla beraber yolları genişletme çalışması yapmış o arada da bizim mevcut binamızın bir kısmı yolda kalmış binamız ile alakalı hiçbir çalışma yapmasak belediye bunu hiçbir zaman ellemeyecek veya yık, çek, götür yapmayacak dolayısıyla fabrika binası ayıplı değil. Fabrika binası ruhsatlı bina kaldı ki burasını okul olarak da kiraya vermedik. Arkadaşımıza dedik ki burası gazoz fabrikası mevcut bina git belediyeye araştır sor, soruştur ruhsat alabilir misin? Alamaz mısın? Çünkü çok uzun süreden beri boş olan bir bina belediye ye gidip bir proje hazırlat diye yönlendirdik. Çünkü gazoz fabrikası binası ile okul binası aynı olabilir mi? Sınıfları oluşturacaksınız içerisine bazı tadilatlar yapacaksınız. Bu tadilatlar içinde tabi ki tadilat ruhsatı almanı lazım. Bu arkadaş bize ayıplı bina verdiler diyor. 14 ay önce verdim bu binayı biz kira sözleşmesini 14 ay önce yaptık. 14 aydır bu binanın ayıplı olduğunu bu binanın iyi durumda olmadığını gördün 14 aydır aklın neredeydi” diye konuştu.
Kirasının 10 ay önce başladığını belirten Zıkınkurt “7 aydan beri kira ödemiyor. 3 aylık kira ödemiş. Bahanesi şu; rica etti. Okulların açılmasıyla birlikte eylül aydında kirayı normal olarak ödemeye başlayacağım. Bizde tamam dedik. Eylül ayında biz biriken kiraları alacağımızı beklerken tam tersi bizle dalga geçer gibi cüzi bir miktar hesabımıza para yatırdı. Bende kendi avukatıma 17 Eylül’de bu arkadaşla ilgili resmi işlemlere başlama talimatı verdim” ifadelerine yer verdi.
Zıpkınkurt, “Geçen hafta şirketlerimizden bir tanesinin sahibi olduğu dinamik koleji binası ile alakalı kiracımız tarafından bir basın açıklaması oldu. Buna cevap vermem lazım. Bu bilgileri de siz basın mensupları ve kamuoyu ile paylaşma ihtiyacı duydum. Her ne kadar şahsıma ve Ticaret ve Sanayi Odasına saldırsa da bu arkadaşımız. Öncelikle burası benim şirketimin merkezi ve şirketimle ilgili cevaplar vereceğim. Basın da yer alan bilgilere göre bu arkadaşımız demiş ki; belediye gitmeyin ayıplı bir bina etti diyor bu arkadaşımız. Bina 1979 yılında gazoz fabrikası olarak yapılmış daha sonra 1984 yılında ilave depolar yapılmış ruhsatları alınmış her türlü izin ve ruhsatları var. Ancak 2000 yılında belediye bir plan tadilatı yapmış KİPA inşaatının başlamasıyla beraber yolları genişletme çalışması yapmış o arada da bizim mevcut binamızın bir kısmı yolda kalmış binamız ile alakalı hiçbir çalışma yapmasak belediye bunu hiçbir zaman ellemeyecek veya yık, çek, götür yapmayacak dolayısıyla fabrika binası ayıplı değil. Fabrika binası ruhsatlı bina kaldı ki burasını okul olarak da kiraya vermedik. Arkadaşımıza dedik ki burası gazoz fabrikası mevcut bina git belediyeye araştır sor, soruştur ruhsat alabilir misin? Alamaz mısın? Çünkü çok uzun süreden beri boş olan bir bina belediye ye gidip bir proje hazırlat diye yönlendirdik. Çünkü gazoz fabrikası binası ile okul binası aynı olabilir mi? Sınıfları oluşturacaksınız içerisine bazı tadilatlar yapacaksınız. Bu tadilatlar içinde tabi ki tadilat ruhsatı almanı lazım. Bu arkadaş bize ayıplı bina verdiler diyor. 14 ay önce verdim bu binayı biz kira sözleşmesini 14 ay önce yaptık. 14 aydır bu binanın ayıplı olduğunu bu binanın iyi durumda olmadığını gördün 14 aydır aklın neredeydi” diye konuştu.
Kirasının 10 ay önce başladığını belirten Zıkınkurt “7 aydan beri kira ödemiyor. 3 aylık kira ödemiş. Bahanesi şu; rica etti. Okulların açılmasıyla birlikte eylül aydında kirayı normal olarak ödemeye başlayacağım. Bizde tamam dedik. Eylül ayında biz biriken kiraları alacağımızı beklerken tam tersi bizle dalga geçer gibi cüzi bir miktar hesabımıza para yatırdı. Bende kendi avukatıma 17 Eylül’de bu arkadaşla ilgili resmi işlemlere başlama talimatı verdim” ifadelerine yer verdi.





