Haber: Hatice ÖZSOY
Edirne Milli Eğitim Müdürlüğünün internet sitesine girildiğinde kimin kaç puan alarak nereye yerleştiğini görüntüleyemediklerini belirten Zobar, kişiye özel sonuç ekranı açıldığını ve bu durumun uygunsuz olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz yılda aynı sebepten dolayı Edirne-İş Edirne Şubesi adına Milli Eğitim Müdürlüğüne dilekçe yazdıklarını belirten Zobar, kamuoyunun merakının hiçe sayıldığını belirtti.
Zobar, “2019 Yılı MEB Yönetici Görevlendirme Sonuçları Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü Web sitesinde 28 Haziran 2019 tarihinde mesai bitiminde açıklandı. Okullarımızda idarecilik yapacak kişiler kamuoyu tarafından doğal olarak merak edildi. Sonuçları öğrenmek Edirne Milli Eğitim Müdürlüğünün internet sitesine girildiğinde kimin, kaç puanla, hangi kriterlere göre atanmış olduğunu görmek geçen yıl olduğu gibi bu yıl da imkansızdı. Çünkü kişiye özel sonuç ekranı açılmıştı, kimse kimsenin puanını, hangi okula atandığını göremedi. Tam bir yıl önce yine aynı sebepten dolayı Eğitim-İş Edirne Şubesi olarak Milli Eğitim Müdürlüğüne dilekçe vererek yönetici görevlendirmelerinin şeffaflık ve objektiflik adına herkesin göreceği liste halinde açıklanmasını talep etmiştik. 2019 yılına gelindiğinde İl Milli Eğitim Müdürü değişmesine rağmen aynı yöntem ile sonuçlar açıklanmış kamuoyu merakı hiçe sayılmıştır. Eğitim-İş Edirne Şubesi olarak bu gizliliğinin sebebini merak ediyoruz ve aklımıza gelen bazı soruları kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz. Birçok ilde herkesin görebileceği listeler halinde şeffaf bir şekilde açıklanan yönetici atama sonuçları Edirne’de sürekli neden ve kimden gizlenmektedir? İl Milli Eğitim atadığı okul yöneticilerinin isimlerini puanlarını kamuoyuyla paylaşmayarak atadığı kişilerin yeterince arkasında duramayacağı mesajını mı vermektedir?
LGS’de Türkiye’de 25.olan Edirne’nin okullarındaki idarecilerin birçoğu tekrar görevlendirileceği için kamuoyu baskından mı kaçırılmaktadır? Yeniden yönetici görevlendirmelerinde aynı yöneticilerin devam edeceği ya da okullar arasında yer değiştirme ile görevlerine devam edeceği görülmektedir. Neden hep aynı isimler ve özellikle bir sendikaya bağlı kişiler avantaj sağlamaktadır?” dedi.
“KİMSENİN KİMSEDEN ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR”
Atanan idarecilerden birçoğunun görevini layıkıyla yerine getirdiğini fakat birçoğununsa okulda idareci gibi değil okulun patronu gibi davrandığını belirten Zobar, “Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur, Bütün idareciler meslek hayatlarına öğretmen olarak başlamış sonrasında idarecilik sıfatı kazanmıştır, yani asıl mesleğimiz öğretmenliktir” dedi.
Zobar, “Edirne’deki okullarda görevini layığıyla yapan oturduğu makamı hak eden birçok idarecimiz de mevcuttur. Bu sorulara cevap ararken amacımız; bu idarecilerimizin emeklerine saygısızlık etmek ve onlara haksızlık yapmak değildir. Fakat okulları idare edemeyen, kendisiyle barışık olmadığı için de okullardaki öğretmenlerle çalışma barışını sağlayamayan, çok basitçe çözülebilecek sorunların soruşturmalara dönüşmesine sebep olan, kendisini okulun patronu, öğretmeni de işçisi gibi gören idarecilerin tekrar görev aldığını görmek üzüntü vericidir. Bütün idareciler meslek hayatlarına öğretmen olarak başlamış sonrasında idarecilik sıfatı kazanmıştır, yani asıl mesleğimiz öğretmenliktir. Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur, verilen yetkileri öğretmeni zor durumda bırakmak için değil sorunların çözümü, okulların başarısını sağlamak adına kullanmalıdır” dedi.
“ŞEFFAF VE OBJEKTİF KRİTERLERE GÖRE İDARECİLER ATAMALIYIZ”
Her yıl olduğu gibi bu yılda da yönetici görevlendirmelerinde yanlışlar, haksızlıklar yapıldığını, liyakate değil kişilerin sendikasına bakılarak veya farklı ilişkiler ile görevlendirmeler yapıldığını belirten Zobar, “Edirne’de eğitimin kalitesini artırmak istiyorsak öncelikle okul idarecilerini seçerken liyakate dayalı bir sistem kurmalıyız. Kamuoyu vicdanını rahatlatmak, bilgilendirmek adına şeffaf ve objektif kriterlere göre idareciler atamalıyız. Eğitim-İş olarak, bu konuda atılabilecek olumlu adımlar için kapımız herkese her zaman açıktır. Yeter ki şeffaflık ve objektiflik adına liyakat esas alınarak bir sistem kurma niyeti olsun” dedi.
Edirne Milli Eğitim Müdürlüğünün internet sitesine girildiğinde kimin kaç puan alarak nereye yerleştiğini görüntüleyemediklerini belirten Zobar, kişiye özel sonuç ekranı açıldığını ve bu durumun uygunsuz olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz yılda aynı sebepten dolayı Edirne-İş Edirne Şubesi adına Milli Eğitim Müdürlüğüne dilekçe yazdıklarını belirten Zobar, kamuoyunun merakının hiçe sayıldığını belirtti.
Zobar, “2019 Yılı MEB Yönetici Görevlendirme Sonuçları Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü Web sitesinde 28 Haziran 2019 tarihinde mesai bitiminde açıklandı. Okullarımızda idarecilik yapacak kişiler kamuoyu tarafından doğal olarak merak edildi. Sonuçları öğrenmek Edirne Milli Eğitim Müdürlüğünün internet sitesine girildiğinde kimin, kaç puanla, hangi kriterlere göre atanmış olduğunu görmek geçen yıl olduğu gibi bu yıl da imkansızdı. Çünkü kişiye özel sonuç ekranı açılmıştı, kimse kimsenin puanını, hangi okula atandığını göremedi. Tam bir yıl önce yine aynı sebepten dolayı Eğitim-İş Edirne Şubesi olarak Milli Eğitim Müdürlüğüne dilekçe vererek yönetici görevlendirmelerinin şeffaflık ve objektiflik adına herkesin göreceği liste halinde açıklanmasını talep etmiştik. 2019 yılına gelindiğinde İl Milli Eğitim Müdürü değişmesine rağmen aynı yöntem ile sonuçlar açıklanmış kamuoyu merakı hiçe sayılmıştır. Eğitim-İş Edirne Şubesi olarak bu gizliliğinin sebebini merak ediyoruz ve aklımıza gelen bazı soruları kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz. Birçok ilde herkesin görebileceği listeler halinde şeffaf bir şekilde açıklanan yönetici atama sonuçları Edirne’de sürekli neden ve kimden gizlenmektedir? İl Milli Eğitim atadığı okul yöneticilerinin isimlerini puanlarını kamuoyuyla paylaşmayarak atadığı kişilerin yeterince arkasında duramayacağı mesajını mı vermektedir?
LGS’de Türkiye’de 25.olan Edirne’nin okullarındaki idarecilerin birçoğu tekrar görevlendirileceği için kamuoyu baskından mı kaçırılmaktadır? Yeniden yönetici görevlendirmelerinde aynı yöneticilerin devam edeceği ya da okullar arasında yer değiştirme ile görevlerine devam edeceği görülmektedir. Neden hep aynı isimler ve özellikle bir sendikaya bağlı kişiler avantaj sağlamaktadır?” dedi.
“KİMSENİN KİMSEDEN ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR”
Atanan idarecilerden birçoğunun görevini layıkıyla yerine getirdiğini fakat birçoğununsa okulda idareci gibi değil okulun patronu gibi davrandığını belirten Zobar, “Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur, Bütün idareciler meslek hayatlarına öğretmen olarak başlamış sonrasında idarecilik sıfatı kazanmıştır, yani asıl mesleğimiz öğretmenliktir” dedi.
Zobar, “Edirne’deki okullarda görevini layığıyla yapan oturduğu makamı hak eden birçok idarecimiz de mevcuttur. Bu sorulara cevap ararken amacımız; bu idarecilerimizin emeklerine saygısızlık etmek ve onlara haksızlık yapmak değildir. Fakat okulları idare edemeyen, kendisiyle barışık olmadığı için de okullardaki öğretmenlerle çalışma barışını sağlayamayan, çok basitçe çözülebilecek sorunların soruşturmalara dönüşmesine sebep olan, kendisini okulun patronu, öğretmeni de işçisi gibi gören idarecilerin tekrar görev aldığını görmek üzüntü vericidir. Bütün idareciler meslek hayatlarına öğretmen olarak başlamış sonrasında idarecilik sıfatı kazanmıştır, yani asıl mesleğimiz öğretmenliktir. Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur, verilen yetkileri öğretmeni zor durumda bırakmak için değil sorunların çözümü, okulların başarısını sağlamak adına kullanmalıdır” dedi.
“ŞEFFAF VE OBJEKTİF KRİTERLERE GÖRE İDARECİLER ATAMALIYIZ”
Her yıl olduğu gibi bu yılda da yönetici görevlendirmelerinde yanlışlar, haksızlıklar yapıldığını, liyakate değil kişilerin sendikasına bakılarak veya farklı ilişkiler ile görevlendirmeler yapıldığını belirten Zobar, “Edirne’de eğitimin kalitesini artırmak istiyorsak öncelikle okul idarecilerini seçerken liyakate dayalı bir sistem kurmalıyız. Kamuoyu vicdanını rahatlatmak, bilgilendirmek adına şeffaf ve objektif kriterlere göre idareciler atamalıyız. Eğitim-İş olarak, bu konuda atılabilecek olumlu adımlar için kapımız herkese her zaman açıktır. Yeter ki şeffaflık ve objektiflik adına liyakat esas alınarak bir sistem kurma niyeti olsun” dedi.