Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Edirne Şube Başkanı Celil Özcan, Okullarda okutulmasından vazgeçilen ‘Andımız’la ilgili Milli Eğitim Bakanlığı kararının Danıştay tarafından iptal edilmesine istinaden uygulanmayan bu kararının Danıştay üst kurulu tarafından bakanlığın itirazı üzerine iptal edilip, ‘Andımız’ın okutulmaması yönünde verilen karara tepki gösterdi.
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, “Danıştay 8. Dairesi, 2018’de “Andımız kaldırılamaz” dedi. MEB itiraz etti. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, 8. Daire’nin kararını iptal etti. Andımız artık okullarda okunmayacak. Danıştay devlet madalyalarındaki Atatürk kabartmasını da yine çıkarma kararı aldı.
Atatürkçü Düşünce Derneği olarak, Ülkemizin Kurtarıcısı, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ve Kurucu değerlerimize yapılan her türlü incitici söz ve davranışı kabul etmiyoruz ve kınıyoruz.” Dedi.
“ANDIMIZ’DAN KİMLER NİÇİN RAHATSIZLIK DUYARLAR?”
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, Siyasi iktidarın, Büyük Atatürk’ün adına bile tahammül edemediğini ve Türk sözüne mesafeli durduğunu sürekli vurguladıklarını söyledi.
ADD Şube Başkanı Özcan, “Algı operasyonlarıyla, istemediğini “hain-düşman” istediğini “dost-vatansever” ilan eden siyasi iktidar; TBMM’deki oylamada HDP ile işbirliği halinde Andımız’a karşı çıkmıştı. Milliyetçilik ve beka konusunda ısrarlı olanların kayıtsız-çekimser kalması ise ayrıca düşündürücüdür. Atatürk Devrim ve İlkelerine, milliliğe vurgu yapan Andımız’dan kimler niçin rahatsızlık duyarlar? Milletimiz bu sorunun cevabını artık çok iyi bilmektedir. Algı operasyonları gerçeğini toplumumuz anlamıştır. Andımız; milli haysiyetimiz ve milli namusumuzdur. Milli ve yerli olmak; Atatürkçü Düşünce’ye sahip olmak demektir. Adımız Türk olduğuna göre Andımızın da “Türküm” diye başlaması Anayasal ve tarihi bir zorunluluktur. Anayasamızın 66. maddesi, “Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür” hükmünü taşır. Her vatandaşımız Anayasal olarak Türk olduğuna göre, ‘Andımız’daki “Türküm” ibaresi en doğal haktır. “Türküm, doğruyum, çalışkanım. İlkem, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi, özümden çok sevmektir. Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir. Ey büyük Atatürk! Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.” demek, hiçbir Türk vatandaşını rahatsız etmemelidir. Doğruluk, çalışkanlık, küçükleri korumayı, büyükleri saymayı, yurdumuzu, milletimizi sevmeyi ilke edinmek rahatsızlık bir yana bizim “Milli” Eğitimimizin amaçlarındandır.” İfadelerine yer verdi.
“ANDIMIZ’DAN VAZGEÇENLER ASLINDA ULUSAL ONURUMUZDAN VAZGEÇMEKTEDİR”
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, Andımız’ın Türk Milleti’nin varoluş metni olduğunu belirterek, Türk Milleti, Atatürk Devrimi ve Atatürkçü Düşünce sayesinde onurlu bir ulus olarak yaşamını sürdürmekte olduğunu söyledi.
ADD Şube Başkanı Özcan, “Andımız’dan vazgeçenler aslında ulusal onurumuzdan vazgeçmektedir. Bu durumda kazanan, Türkiye düşmanı emperyalist güçler ve onların yerli işbirlikçileridir. Oyunu görüyoruz, biliyoruz, kararlıyız, bu oyunu bozacağız.” dedi.
Atatürkçü Düşünce Derneği olarak Milli Eğitim Bakanlığına soru yönlendiren Yönetim Kurulu Başkanı Celil Özcan, Milli Eğitim Bakanlığının sorulardan sıfır puan aldığını dile getirdi.
Özcan, “Andımız’da geçen cümlelerden hangisi sizi rahatsız etmiştir? a)Türküm, doğruyum, çalışkanım. b)İlkem, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak; yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. c)Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir. d)Ey Büyük Atatürk! e)Ne mutlu Türk’üm diyene! Size göre kimin açtığı yolda ve gösterdiği hedefte yürünmesi sakıncalıdır? Sayın Milli Eğitim Bakanlığı, Sınav kağıdını doldurmaya cesaretinizin olmadığının bilincindeyiz. Sınavdan Sıfır (0) aldınız ve yıllardır sınıfta kaldığınız için okuldan atıldınız. Biliniz ki içinizden her ne geçiriyorsanız, o cevapların, Türk Milleti olarak gözümüzde hükmü yoktur. Andımızın okullarımızda yeniden okunması için mücadelemizi sürdüreceğimizi Türk Milleti’ne duyuruyoruz.” İfadelerini kullandı.
Gerçekleştirilen konuşmaların ardından ADD Edirne Şubesi üyeleri Andımızı okudu. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, “Danıştay 8. Dairesi, 2018’de “Andımız kaldırılamaz” dedi. MEB itiraz etti. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, 8. Daire’nin kararını iptal etti. Andımız artık okullarda okunmayacak. Danıştay devlet madalyalarındaki Atatürk kabartmasını da yine çıkarma kararı aldı.
Atatürkçü Düşünce Derneği olarak, Ülkemizin Kurtarıcısı, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ve Kurucu değerlerimize yapılan her türlü incitici söz ve davranışı kabul etmiyoruz ve kınıyoruz.” Dedi.
“ANDIMIZ’DAN KİMLER NİÇİN RAHATSIZLIK DUYARLAR?”
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, Siyasi iktidarın, Büyük Atatürk’ün adına bile tahammül edemediğini ve Türk sözüne mesafeli durduğunu sürekli vurguladıklarını söyledi.
ADD Şube Başkanı Özcan, “Algı operasyonlarıyla, istemediğini “hain-düşman” istediğini “dost-vatansever” ilan eden siyasi iktidar; TBMM’deki oylamada HDP ile işbirliği halinde Andımız’a karşı çıkmıştı. Milliyetçilik ve beka konusunda ısrarlı olanların kayıtsız-çekimser kalması ise ayrıca düşündürücüdür. Atatürk Devrim ve İlkelerine, milliliğe vurgu yapan Andımız’dan kimler niçin rahatsızlık duyarlar? Milletimiz bu sorunun cevabını artık çok iyi bilmektedir. Algı operasyonları gerçeğini toplumumuz anlamıştır. Andımız; milli haysiyetimiz ve milli namusumuzdur. Milli ve yerli olmak; Atatürkçü Düşünce’ye sahip olmak demektir. Adımız Türk olduğuna göre Andımızın da “Türküm” diye başlaması Anayasal ve tarihi bir zorunluluktur. Anayasamızın 66. maddesi, “Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür” hükmünü taşır. Her vatandaşımız Anayasal olarak Türk olduğuna göre, ‘Andımız’daki “Türküm” ibaresi en doğal haktır. “Türküm, doğruyum, çalışkanım. İlkem, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi, özümden çok sevmektir. Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir. Ey büyük Atatürk! Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.” demek, hiçbir Türk vatandaşını rahatsız etmemelidir. Doğruluk, çalışkanlık, küçükleri korumayı, büyükleri saymayı, yurdumuzu, milletimizi sevmeyi ilke edinmek rahatsızlık bir yana bizim “Milli” Eğitimimizin amaçlarındandır.” İfadelerine yer verdi.
“ANDIMIZ’DAN VAZGEÇENLER ASLINDA ULUSAL ONURUMUZDAN VAZGEÇMEKTEDİR”
ADD Edirne Şubesi Başkanı Özcan, Andımız’ın Türk Milleti’nin varoluş metni olduğunu belirterek, Türk Milleti, Atatürk Devrimi ve Atatürkçü Düşünce sayesinde onurlu bir ulus olarak yaşamını sürdürmekte olduğunu söyledi.
ADD Şube Başkanı Özcan, “Andımız’dan vazgeçenler aslında ulusal onurumuzdan vazgeçmektedir. Bu durumda kazanan, Türkiye düşmanı emperyalist güçler ve onların yerli işbirlikçileridir. Oyunu görüyoruz, biliyoruz, kararlıyız, bu oyunu bozacağız.” dedi.
Atatürkçü Düşünce Derneği olarak Milli Eğitim Bakanlığına soru yönlendiren Yönetim Kurulu Başkanı Celil Özcan, Milli Eğitim Bakanlığının sorulardan sıfır puan aldığını dile getirdi.
Özcan, “Andımız’da geçen cümlelerden hangisi sizi rahatsız etmiştir? a)Türküm, doğruyum, çalışkanım. b)İlkem, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak; yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. c)Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir. d)Ey Büyük Atatürk! e)Ne mutlu Türk’üm diyene! Size göre kimin açtığı yolda ve gösterdiği hedefte yürünmesi sakıncalıdır? Sayın Milli Eğitim Bakanlığı, Sınav kağıdını doldurmaya cesaretinizin olmadığının bilincindeyiz. Sınavdan Sıfır (0) aldınız ve yıllardır sınıfta kaldığınız için okuldan atıldınız. Biliniz ki içinizden her ne geçiriyorsanız, o cevapların, Türk Milleti olarak gözümüzde hükmü yoktur. Andımızın okullarımızda yeniden okunması için mücadelemizi sürdüreceğimizi Türk Milleti’ne duyuruyoruz.” İfadelerini kullandı.
Gerçekleştirilen konuşmaların ardından ADD Edirne Şubesi üyeleri Andımızı okudu. (Haber-Fotoğraf: Umut IŞIK)





