Haber: Hatice ÖZSOY
3 yıl önce ailesiyle birlikte Edirne’ye taşınan Işık, yazları gittiği tatillerde sudan korktuğu ve denize giremediği için yüzme kursuna yazılmaya karar verdi. Ardı ardına gelen yarışlarda birincilik alan Işık kendini yüzmeye vererek katıldığı 56 yarışın 55’ini birincilikle bitirdi. Beşiktaş’a bağlı Kapalı Çarşı Spor kulübü yüzücüsü Işık’ın hedefinde milli takım var. Milli takıma girdikten sonra Avrupa Şampiyonu olarak olimpiyatlarda Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek istediğini belirten Işık, 23 madalyası ve 1 kupası olduğunu belirtti. Işık, haftanın 6 günü antrenman yaptığını ve beslenmesine oldukça dikkat ettiğinin altını çizdi. Başarısının en önemli sebeplerinden birinin de teknolojiden uzak bir hayat olduğunu söyleyen Işık, akıllı telefon kullanmadığını söyledi.
Ailesinin ve öğretmenlerinin ona olan inançlarının kendisini motive ettiğini belirten Işık, “Ben 3 sene önce başladım yüzmeye. Sudan korkuyordum ve korkumu yendim. İlk başlarda yüzmeyi bilmediğim için babam öğreneyim diye yolladı. Ama bir anda dereceler gelmeye başladı. Yarışlara 10 yaş olarak giriyorum. Resmi olarak 56 yarışa girdim 55 birinciliğim var. Birini de ilk yarışımda 1 saliseyle kaybettim. Benim şuanda 23 madalyam var, her yarış madalyalı olmuyor. Federasyonunu derece yarışları oluyor. Genelde madalyalı yarışlar okullar arası yarışlar oluyor. Öğretmenlerim beni her zaman destekliyor” şeklinde konuştu.
“TEKNOLOJİDEN UZAK, AKILLI TELEFON KULLANMIYORUM”
Haftanın 6 günü yüzdüğünü kaydeden Işık, “Sadece Pazartesi günleri yüzmüyorum. Oda havuzun bakım günü olduğu için. Haftanın 3 günüde pilates dersi alıyoruz yüzmeyle alakalı. Kulübün bize vermiş olduğu bir ders bu. Beşiktaş Spor Kulübü diğer kulüpler içerisinde ayrıca pilates dersi veren tek kulüp. Sene milli takıma aday adayı olabiliyorum. Yüzme dışında okul ortalamalarımda yüksek. Genelde bana derslere vakit ayırıp ayıramadığımı soruyorlar. Çok zorlanmıyorum. Planlı çalışarak hem derslerime hem de spora vakit ayırabiliyorum. Burada en önemli şeyse teknolojiden uzak olmak ben akıllı telefon kullanmıyorum gün içerisinde belirli saatim var televizyon izlemek için bunu aşmamaya bende ailemde özen gösteriyoruz. Hocalarım bana antrenman eksikliği göstermeden ve beslenmeme dikkat ederek devam edersem milli takıma en büyük aday olduğumu söylüyorlar. Beslenme düzenimde de yağlı yiyecekler ve gazlı içeceklerden uzak duruyorum, bol-bol su içiyorum. Haftanın 2 günü kırmızı et balık ve genel anlamıyla ev yapımı şeyler tüketmem gerekiyor. Önceden cips ve kolayı çok canım çekiyordu, fakat artık yokluğuna alıştım. O yüzden yemiyorum” ifadelerini kullandı.
“VERDİĞİM EMEKLERİN KARŞILIĞINI ALACAĞIM”
Uzun bir maratonun içerisinde olduğunu belirten Işık, kendisine güvendiğini ve emeklerinin karşılığını alacağını dile getirdi.
Işık, “Çok uzun bir maratonun içerisindeyim. İnşallah ailem ve ben verdiğimiz emeklerin karşılığını alacağız. Onların bana güveni ve inancı çok fazla, öğretmenlerimin de o şekilde. Bende kendime güveniyorum ve bu yolda başarılı olacağımı düşünüyorum” dedi.
3 yıl önce ailesiyle birlikte Edirne’ye taşınan Işık, yazları gittiği tatillerde sudan korktuğu ve denize giremediği için yüzme kursuna yazılmaya karar verdi. Ardı ardına gelen yarışlarda birincilik alan Işık kendini yüzmeye vererek katıldığı 56 yarışın 55’ini birincilikle bitirdi. Beşiktaş’a bağlı Kapalı Çarşı Spor kulübü yüzücüsü Işık’ın hedefinde milli takım var. Milli takıma girdikten sonra Avrupa Şampiyonu olarak olimpiyatlarda Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek istediğini belirten Işık, 23 madalyası ve 1 kupası olduğunu belirtti. Işık, haftanın 6 günü antrenman yaptığını ve beslenmesine oldukça dikkat ettiğinin altını çizdi. Başarısının en önemli sebeplerinden birinin de teknolojiden uzak bir hayat olduğunu söyleyen Işık, akıllı telefon kullanmadığını söyledi.
Ailesinin ve öğretmenlerinin ona olan inançlarının kendisini motive ettiğini belirten Işık, “Ben 3 sene önce başladım yüzmeye. Sudan korkuyordum ve korkumu yendim. İlk başlarda yüzmeyi bilmediğim için babam öğreneyim diye yolladı. Ama bir anda dereceler gelmeye başladı. Yarışlara 10 yaş olarak giriyorum. Resmi olarak 56 yarışa girdim 55 birinciliğim var. Birini de ilk yarışımda 1 saliseyle kaybettim. Benim şuanda 23 madalyam var, her yarış madalyalı olmuyor. Federasyonunu derece yarışları oluyor. Genelde madalyalı yarışlar okullar arası yarışlar oluyor. Öğretmenlerim beni her zaman destekliyor” şeklinde konuştu.
“TEKNOLOJİDEN UZAK, AKILLI TELEFON KULLANMIYORUM”
Haftanın 6 günü yüzdüğünü kaydeden Işık, “Sadece Pazartesi günleri yüzmüyorum. Oda havuzun bakım günü olduğu için. Haftanın 3 günüde pilates dersi alıyoruz yüzmeyle alakalı. Kulübün bize vermiş olduğu bir ders bu. Beşiktaş Spor Kulübü diğer kulüpler içerisinde ayrıca pilates dersi veren tek kulüp. Sene milli takıma aday adayı olabiliyorum. Yüzme dışında okul ortalamalarımda yüksek. Genelde bana derslere vakit ayırıp ayıramadığımı soruyorlar. Çok zorlanmıyorum. Planlı çalışarak hem derslerime hem de spora vakit ayırabiliyorum. Burada en önemli şeyse teknolojiden uzak olmak ben akıllı telefon kullanmıyorum gün içerisinde belirli saatim var televizyon izlemek için bunu aşmamaya bende ailemde özen gösteriyoruz. Hocalarım bana antrenman eksikliği göstermeden ve beslenmeme dikkat ederek devam edersem milli takıma en büyük aday olduğumu söylüyorlar. Beslenme düzenimde de yağlı yiyecekler ve gazlı içeceklerden uzak duruyorum, bol-bol su içiyorum. Haftanın 2 günü kırmızı et balık ve genel anlamıyla ev yapımı şeyler tüketmem gerekiyor. Önceden cips ve kolayı çok canım çekiyordu, fakat artık yokluğuna alıştım. O yüzden yemiyorum” ifadelerini kullandı.
“VERDİĞİM EMEKLERİN KARŞILIĞINI ALACAĞIM”
Uzun bir maratonun içerisinde olduğunu belirten Işık, kendisine güvendiğini ve emeklerinin karşılığını alacağını dile getirdi.
Işık, “Çok uzun bir maratonun içerisindeyim. İnşallah ailem ve ben verdiğimiz emeklerin karşılığını alacağız. Onların bana güveni ve inancı çok fazla, öğretmenlerimin de o şekilde. Bende kendime güveniyorum ve bu yolda başarılı olacağımı düşünüyorum” dedi.





