Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu’nun makam odasında gerçekleşen basın toplantısına Keşan Belediye Başkan Yardımcıları Nuran Uslu ile Yakup Balcı ve meclis üyeleri Sema Kılıç, Şafak Uslu ve Müslim Çekiç de katıldılar.
Helvacıoğlu, basın toplantısına 1 Mayıs’ı kutlayarak başladı ve konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı.
“Bu günün önemine binaen şunları söylemek istiyorum. Emeğinizi ve sizin ekmeğinizi veren tüm kurumlar ve başta belediye çalışanları olmak üzere, özveriyle emekle, sosyal ve ekonomik gelişmenin temel taşını oluşturan, büyük ve güçlü Türkiye’mizin mimarları olan tüm çalışanlarımızın başta belediye çalışanlarımız olmak üzere 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nü kutluyorum. 1 Mayıs’ın anlattıktan ve belirttikten sonra gündemimizdeki konulara geçmek istiyorum” dedi.
Helvacıoğlu’nun basın toplantısında ana başlıkları ile değindiği konular şöyle;
GÖREVE GELELİ 20 GÜN OLDU,
Biz 10 Nisan’da görevi devraldık. O günden bugüne 20 günlük bir çalışma hayatımız oldu. 20 gündür aslında çok işlere imza attık. Dışarıdan kamuoyumuzun göremediği içsel yapıyı ciddi bir şekilde yeniden planladık, güncelledik, yeniledik. Bu konuda saha çalışmalarımız oldu. Başkan yardımcılarımız ve meclis üyelerimizle çalıştık. İki oturumlu bir meclis geride bıraktık. Yarın da (2 Mayıs) yeni bir meclis yaşayacağız. Onunla ilgili de yarın paylaşırız.
2017’DEN SONRA İMAR BARIŞINA BAŞVURANLARA RUHSAT VERİLMEYECEK
Keşan merkez ve sahillerimizde 2017 yılı ve öncesinde yapılan ruhsatsız yapılar var. Bu yapılarla ilgili 2017 yılı sonrası imar barışına başvurmuş olanların işyeri açma başvuruları belediyemizce kabul olmayacak. Bu başvurular ruhsat alabilecekleri anlamına gelmiyor. Keşan Belediyesi kanunen bu yapılara ruhsat veremeyecek. Bunun tek çözümü Edirne Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden Yapı Kayıt onayı gelmedikçe ruhsat almaları mümkün olmayacak. Şunu ifade etmek istiyorum. Son imar barışında 2017’den sonra ne yapılırsa yapılsın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün rızası olmadıkça ruhsat almaya hiçbir işyeri kabul olmayacak. Bunu da belirtmek istiyorum. Çünkü Erikli de de Yayla da da Keşan içinde de bu anlamda apar topar 2017 yılı sonrasında ruhsat almak adına yapılan tüm başvurular iptal olacak. Bu belediyemizin bir kararı değil kanunen uygulanması gereken bir konudur.
SAHİLLERİMİZDE GEÇİCİ RUHSAT OLMAYACAK
Keşan Belediyesi’nin sahillerde kiracı vasfında olan sadece pazaryeri kiracılarımız var. Diğer yerlerde tüm alanlarda, pazaryeri, dükkan, sergi açan tüm işletmelerimiz o yıl sadece işgaliye parası verirler, stand açma parası verirler. Ama açılan o stand veya kullanılan yer her yıl bu esnafımızın değildir. Bu tür yerler har yıl yeniden yapılanacaktır, bu konuda da çalışmalarımız devam etmektedir. Hele bu yıl hiç birine ruhsat gibi bir çalışmamız olmayacak, çünkü kaymakamlık, savcılık, valilik ve vergi dairesinden uyarı aldık. Bunların hiç biri geçerli değil. Bugüne kadar geçici ruhsat verilmiş. Türkiye’nin hiçbir yerinde geçici ruhsat diye bir şey yok. Yani geçici ruhsat diye bir tanımlama yok. O yüzden sadece Pazaryeri bölgemize ruhsat veriliyor. Diğer yerler için standa açma ücreti alma adı altında bir çalışma gerçekleştireceğiz bunu yarınki meclis gündemimizde de görüşeceğiz. Erikli ve Yayla da işletme açacak olan, iş yapacak olan sokaklarda ve yollarda veya kamu alanlarında standa açacak olanlar belediyemiz ile irtibat kurmalı ve görüşmeli. Bu yıl çok ciddi kararlar var. Bu yılın kuralları geçmiş yıla göre daha farklı olacak. Kurallar çerçevesinde hareket edeceğimizin herkesin bilmesini istiyoruz.
YAYLA DAKİ 47 KİRACIMIZI BELEDİYEYE BEKLİYORUZ.
Yayla Sahili’nde bulunan 47 dükkanımız var. Kiralaması İhale ile yapılan bu 47 dükkanımızın 2016 yılında sözleşme süreleri bitmiştir. Yeniden ihaleye çıkma planlaması yapılacaktır. Oradaki 47 arkadaşımızı belediyemize gelmesini bekliyoruz. Kendilerini davet ediyoruz. Çünkü sözleşmeleri sona eren 47 dükkanımızın ihale şeklini de beraber konuşmamız gerektiğini söylemek istiyorum.
AŞAĞI ZAFERİYE MAHALLESİ’NDEKİ YURT SIKINTI YARATIYORDU.
Keşan Aşağı Zaferiye Mahallesi’nde bulunan ve yıkılma tehlikesi nedeniyle boşaltılan yurttan şikayetler alıyorduk, burada her türlü olumsuz işler olduğu, geceleri özellikle ciddi olumsuzluklar yaşandığı yurdun etrafını tuğlalarla örerek içine girişi engelledik ve mahalle halkının sesine kulak vererek şikayetlerini sonlandırdık.
ERİKLİ VE YAYLA SAHİLERİNDE KUM TEMİZLEME ŞEHİR İÇİNDE CADDE VE SOKAKLARIMIZDA TEMİZLEME ÇALIŞMALARI YAPTIK
Erikli ve Yayla Sahillerimizde kum temizleme çalışması gerçekleştirdik. Yine şehir içimizde temizlik kampanyasın başladık. Şehir içinde belli önemli, sokak ve caddelerimizde çalışmalar yaparak temizledik. İtfaiye ve Temizlik İşleri Müdürlüğü’müz bu çalışmaları gerçekleştirdik. Bu çalışmalarımız devam edecek.
TEKEL MEYDANINDAKİ ATATÜRK HEYKELİMİZİN VE ÇEVRESİNİN BAKIMINI YAPTIK
Tekel Meydanımızda bulunan Atatürk Anıtı’nın ve çevresinin bakımını gerçekleştirdik.
BİRİM AMİRLERİMİZLE HER JAFTA BAŞI BİRARAYA GELİYORUZ.
Her Pazartesi günleri birim amirlerimizle bir araya gelerek yapılan çalışmaları ve yapılacak çalışmaları gözden geçiriyoruz. Kendileri ile görüş alış verişinde bulunuyoruz.
YENİ BİRİMLER AÇACAĞIZ
Belediyemiz içinde yeni yapılanmaya gidiyoruz, yeni birimler açmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Eski birimleri güncellemek için çalışmalarımız sürüyor. Yarın ki meclis toplantımızda bunu görüşeceğiz.
MUAMMER AKSOY CADDESİ
Asfalt konusunda, yollarımız konusunda ilerleme kaydettik. Anafartalar İlköğretim Okulu’nun oradan Muammer Aksoy Caddesi ve Otogara kadar kaldırımlı gidiş gelişli bir beton yol çalışmamız var. Şu an orayı ihale aşamasına getiriyoruz.
ASFALT ŞANTİYESİ
Asfalt şantiyemizi çalıştırmak üzere gerekli malzemeleri aldık. Yollarımızda da kışa kadar gerekli asfalt çalışmasını fark edilebilir bir şekilde gerçekleştireceğiz. Tugaydan Anafartalar Caddesi’ndeki kaldırımları yenilemek için bir çalışma başlattık.
TRAFİĞİ DÜZENLEMEYE ÇALIŞIYORUZ.
Trafik konusunda dün 6-7 saat burada çalışma yaptık. Şoförler Odası , Emniyet Müdürlüğü Trafik görevlileri ve belediyemiz çalışanları ve minibüsçülerimizle Keşan’ın şehiriçi trafiği derlenir toparlanır bununla ilgili çalıştık. 10 gün içinde trafik polisimiz ve zabıtalarımız bu çalışmaları hayata geçirmek için çalışmaya başlayacak. Yakında trafiğin rahatladığını hissedeceğiz.
RAMAZAN ÇADIRI KURACAĞIZ
Ramazan ayı nedeniyle Cumhuriyet Meydanı’nda 1 ay boyunca Ramazan Çadırı kuracağız. Kaymakamlık, Belediye ve sponsorlar tarafından her akşam 500-750 kişi arasında iftar yemeği verilecek. 6 Mayıs Pazartesi gününden itibaren çadırımız kurulacak. Son 15 günde İftardan sonra da Ramazan Eğlenceleri ve Çocuk Eğlenceleri gerçekleştirilecek. Bu vesile ile de tüm vatandaşlarımızın Mübarek Ramazan Ayını kutluyorum.
DALLIK ŞENLİKLERİNE DAVET
5 Mayıs 2019 Pazar günü de Dallık Şenliklerimize tüm vatandaşlarımızı bekliyoruz. Bu geleneksel bir etkinlik olduğu için bunu yapmak zorunda kaldık.
Dallık etkinlikleri ile ilgili çalışmalarımızı tamamlıyoruz. 08.00-18.00 saatleri arasında gerçekleşecek Dallık’ta tüm halkımıza iyi eğlenceler diliyorum. (Haber Merkezi)





